ایرانیان جهان
درخواست شیعیان روسیه از جمهوری آذربایجان
جمعه 27 فروردين 1400 - 21:31:13
ایرانیان جهان - ایرنا / جمعی از نمایندگان مسلمانان شیعه روسیه، در نشستی خواستار آزادی حجت الا سلام « الهام علی اف» سرپرست حزب اسلام جمهوری آذربایجان شدند که در حال حاضر در زندانی در کشورش بسر می برد.
این نمایندگان در حمایت از زندانیان مسلمان به ویژه «الهام علی اف» سرپرست حزب اسلام جمهوری آذربایجان که در زندان های دولت باکو بسر می برد، نشستی برگزار کردند.
شرکت کنندگان در این نشست اقدامات دولت جمهوری آذربایجان در قبال اسلامگرایان این کشور را مورد انتقاد و محکومیت قرار داده و خواستار آزادی الهام علی اف و دیگر زندانیان در این کشور شدند.
به گزارش رسانه های روسی، «حجت الاسلام الهام علی اف» سرپرست حزب اسلام جمهوری آذربایجان و از روحانیون سرشناس این کشور، چند سال پیش در جریان مخالفت اسلامگرایان با ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس آذربایجان بازداشت شد و بیش از دو سال را در زندان سپری کرد. او در تاریخ دهم اسفند ماه 98 باردیگر از سوی سرویس امنیت دولت جمهوری آذربایجان احضار و بازداشت و مقرر شد بر اساس ماده 274 قانون کیفری آذربایجان (خیانت به دولت، کمک به دولت‌ها یا تشکیلاتی که علیه آذربایجان دشمنی می‌کنند) محاکمه شود.
 الهام علی اف جانشین «محسن صمد اف» است که در سال 2011 میلادی به 12 سال زندان محکوم شده است. حزب اسلام جمهوری آذربایجان در سال 1992 میلادی تأسیس شده و یک حزب سیاسی مخالف دولت این کشور به شمار می رود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/239697/درخواست-شیعیان-روسیه-از-جمهوری-آذربایجان
بستن   چاپ