ایرانیان جهان
کاهش بی‌سابقه محبوبیت حزب مرکل با نامزدی "لاشت"
چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400 - 8:18:32 AM
ایرانیان جهان - تسنیم / نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که انتخاب "آرمین لاشت" به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی برای اولین بار به سقوط اتحادیه از جایگاه قدرتمندترین حزب در این کشور منجر شد.
به نقل از "ان تی وی" آلمان، بعد از معرفی "آرمین لاشت"، به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی و "آنالنا بائربوک"، به عنوان نامزد حزب سبز آلمان نتایج یک نظر سنجی نشان داد که حزب سبز برای اولین بار به جایگاه قدرتمندترین حزب در این کشور صعود کرد.
به این ترتیب "آرمین لاشت"، نامزد تازه انتخاب شده برای صدر اعظمی آینده آلمان در هفته های آینده در برابر تکلیف بزرگ متقاعد کردن رای دهندگان آلمانی و همراه کردن آن ها با خود قرار دارد.
نتایج نظر سنجی جدیدی که به سفارش "آر تی ال" و "ان تی وی" آلمان انجام شده است نشان می دهد که برای اولین بار حزب سبز آلمان با کسب 28 درصد آراء شهروندان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی که 21 درصد آراء را کسب کرد پیشی گرفت.
به این ترتیب اتحادیه احزاب متحد مسیحی از ابتدای ماه مارس حدود یک سوم آراء خود را از دست داده، در حالی که سبزها بیش از 50 درصد رای به دست آورده اند.
نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که آرمین لاشت چه هفته های سختی را در پیش رو دارد. بر این اساس تنها 32 درصد شهروندان انتخاب وی به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده از اتحادیه احزاب متحد مسیحی را تصمیم درستی می دانند و 63 درصد هم بر این عقیده اند که شانس اتحادیه احزاب متحد مسیحی با انتخاب لاشت بدتر شده است.
بر این اساس تنها 17 درصد شهروندان بر این عقیده اند که محبوبیت لاشت در ماه های باقی مانده تا انتخابات افزایش پیدا می کند و حدود سه چهارم شهروندان اعتقادی به این موضوع ندارند.
نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که 54 درصد شهروندان انتخاب "بائربوک" برای نامزدی صدر اعظمی آینده آلمان از حزب سبز را تصمیم خوبی می دانند.
نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که اگر یکشنبه آینده انتخابات پارلمانی در این کشور برگزار شود حزب سوسیال دموکرات با دو درصد سقوط 13 درصد آراء ، لیبرال دموکرات ها 12 درصد، چپ ها 7 درصد و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم 11درصد آراء شهروندان را کسب خواهد کرد.
این نظر سنجی توسط موسسه فورسا و در 20 آوریل از بین 1502 تن از شهروندان واجد شرایط رای دادن انجام شده است.
در حالی که در بدنه حزب دموکرات مسیحی، مارکوس زودر از محبوبیت بیشتری برخوردار بود، رهبران و مسئولان این حزب در نخستین ساعات بامدادی امروز در همایش مجازی خود رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.
مارکوس زودر در بین شهروندان آلمانی هم محبوبیت بیشتری داشت و نتایج نظرسنجی ها نشان می داد که اکثر شهروندان آلمانی خواهان نامزدی وی به عنوان صدر اعظم این کشور هستند.
مارکوس زودر، رهبر حزب سوسیال مسیحی آلمان پیش از آن، اعلام کرده بود که به رای حزب دموکرات مسیحی گردن می‌نهد و آن را خواهد پذیرفت.
مقامات حزب سبز آلمان هم روز گذشته به اتفاق آراء، "آنالنا باربوک" را به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.
«اولاف شولتس» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است
انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.
مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.
مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است

http://www.ilandnews.ir/fa/News/240876/کاهش-بی‌سابقه-محبوبیت-حزب-مرکل-با-نامزدی-"لاشت"
بستن   چاپ