ایرانیان جهان
آلمانی‌ها نامزد صدر اعظمی حزب سبز را برای عهده داری این سمت ترجیح می‌دهند
پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400 - 11:02:00 AM
ایرانیان جهان-

نتایج جدید ترین نظر سنجی نشان می‌دهد که ازبین نامزدهای صدر اعظمی آینده آلمان "آنالنا بائربوک"، نامزد حزب سبز در بین شهروندان محبوبیت بیشتری داشته و آرمین لاشت، نامزد اتحادیه احزاب متحد مسیحی در جایگاه سوم قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "بیلد" آلمان، نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه "اینسا" شوک بزرگی برای "آرمین لاشت"، به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی محسوب می شود.

بر این اساس تنها 18 درصد شهروندان آلمانی وی را شایسته ترین نامزد برای صدر اعظمی آینده آلمان در بین رقیبانش می دانند. به این ترتیب نامزد صدر اعظمی آینده آلماناز اتحادیه احزاب متحد مسیحی در این زمینه بعد از دو نامزد دیگر برای صدر اعظمی از حزب سبز و سوسیال دموکرت قرار گرفت.

"آنالنا بائربوک"، نامزد صدر اعظمی آینده از حزب سبز آلمان در بین شهروندان آلمانی بیشترین محبوبیت را داشته و بسیاری از شهروندان وی را از نظر صلاحیت نسبت به دیگر نامزدها ترجیح می دهند. حدود سه چهارم شهروندان بین سه نامزد وی را از بقیه توانمندتر می دانند. اولاف شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات هم از طرف 21 درصد شهروندان به دیگر نامزدها ترجیح داده می شود.

به طور کلی "لاشت" بر اساس این نظر سنجی در شرایط بدی قرار دارد. بیش از نیمی از شهروندان آلمانی ( 52 درصد) بر این عقیده اند که مهارت ها و صلاحیت های وی به عنوان یک سیاستمدار بیش از حد ارزیابی شده و یک چهارم هم بر این عقیده اند که مهارت های وی دست کم گرفته شده است. 20 درصد هم هنوز در این باره اطمینان نداشتند.

تنها امید لاشت این است که هنوز 24 درصد شهروندان در این باره تصمیم نگرفته اند که کدام یک از نامزدهای صدر اعظمی صلاحیت بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید

این دومین شوک به لاشت بعد از عهده داری نامزدی صدر اعظمی آینده آلمان محسوب می شود.

روز گذشته هم بعد از معرفی "آرمین لاشت"، به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی نتایج یک نظر سنجی نشان داد که حزب سبز برای اولین بار به جایگاه قدرتمندترین حزب در این کشور صعود کرد.

نتایج این نظر سنجی نشان داد که برای اولین بار حزب سبز آلمان با کسب 28 درصد آراء شهروندان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی که 21 درصد آراء را کسب کرد پیشی گرفت.

بر این اساس تنها 32 درصد شهروندان انتخاب لاشت به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده از اتحادیه احزاب متحد مسیحی را تصمیم درستی می دانند و 63 درصد هم بر این عقیده اند که شانس اتحادیه احزاب متحد مسیحی با انتخاب لاشت بدتر شده است.

تنها 17 درصد شهروندان بر این عقیده اند که محبوبیت لاشت در ماه های باقی مانده تا انتخابات افزایش پیدا می کند و حدود سه چهارم شهروندان اعتقادی به این موضوع ندارند.

در حالی که در بدنه حزب دموکرات مسیحی، مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی از محبوبیت بیشتری برخوردار بود، رهبران و مسئولان این حزب در نخستین ساعات بامدادی روز گذشته در همایش مجازی خود رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

مقامات حزب سبز آلمان هم چند روز پیش به اتفاق آراء، "آنالنا باربوک" را به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«"اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است


http://www.ilandnews.ir/fa/News/241181/آلمانی‌ها-نامزد-صدر-اعظمی-حزب-سبز-را-برای-عهده-داری-این-سمت-ترجیح-می‌دهند
بستن   چاپ