ایرانیان جهان
رئیس جمهور اوکراین دعوت پوتین برای دیدار در مسکو را نمی‌پذیرد
شنبه 4 ارديبهشت 1400 - 12:39:33
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / معاون نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد در سایه تداوم تنش‌ها «ولودیمیر زلنسکی» قادر به قبول دعوت رئیس‌جمهور روسیه برای دیدار مشترک در مسکو نخواهد بود.
به نقل از آرتی عربی، «الکسی رزنیکوف» معاون نخست‌وزیر اوکراین امروز (شنبه) اعلام کرد در شرایطی که تنش‌ها میان کی‌یف و مسکو ادامه دارد، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین قادر به قبول دعوت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای دیدار مشترک و گفتگو در مسکو، پایتخت این کشور نخواهد بود.
او گفت: رئیس جمهور اوکراین نمی‌تواند در طول درگیری به پایتخت کشور مقابل برود تا با شخصی که نماینده آن است دیدار کند. به نظر من این پیشنهاد پوتین کمی عجیب است.
نائب رئیس هیئت اوکراینی در گروه تماس سه جانبه برای سازش در دونباس افزود: چنین جلسه‌ای باید با مشارکت سران آلمان و فرانسه و در چارچوب نشست چهار جانبه نرماندی برگزار شود.
ولادیمیر پوتین روز پنج‌شنبه در دیدار خود با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی در مسکو به منظور انجام گفتگو در هر زمانی اعلام آمادگی کرد.
او گفت: اگر زلنسکی می‌خواهد اوضاع را در دونباس بررسی کند، باید ابتدا با نمایندگان آن منطقه و سپس با مسئولان روسیه دیدار کند. اما اگر قرار است صحبت‌های ما درباره بررسی راه‌های تقویت روابط دوجانبه باشد، آماده‌ایم تا از رئیس جمهور اوکراین در مسکو، هر زمانی که باشد استقبال کنیم.
پیش از این رئیس جمهور اوکراین پیشنهاد داده بود که با ولادیمیر پوتین در منطقه دونباس واقع در جنوب اوکراین دیدار کنند.
درگیری‌ها در جنوب شرقی اوکراین طی هفته‌های اخیر افزایش یافته است. کی‌یف و جدایی‌طلبان روس تبار یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند. اوکراین همچنین روسیه را به اعزام نیرو به مرز متهم کرده، در حالی که مسکو تحرکات نظامی خود را در واکنش به اقدامات تحریک آمیز کی‌یف عنوان می‌کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/241562/رئیس-جمهور-اوکراین-دعوت-پوتین-برای-دیدار-در-مسکو-را-نمی‌پذیرد
بستن   چاپ