ایرانیان جهان
موضع جدید اتحادیه اروپا درباره تنش های دریای چین جنوبی
دوشنبه 6 ارديبهشت 1400 - 04:28:17
ایرانیان جهان - مهر / اتحادیه اروپا در بیانیه ای مدعی شد پکن مسئول به خطر انداختن صلح در دریای چین جنوبی است.
به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا اعلام کرد پکن مسئول به خطر انداختن صلح در دریای چین جنوبی است و بروکسل از همه طرف های درگیر می خواهد به حکم داوری سال 2016 پایبند باشند.
حکم داوری 2016، ادعای چین در حاکمیت این دریا را رد می کند و با مخالفت پکن مواجه شده است.
سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه خود گفت: تنش ها در دریای جنوبی چین از جمله حضور نظامی کشتی های چینی در «ویتسون ریف» صلح و ثبات در این منطقه را به خطر می اندازد.
این اتحادیه با اقدامات یکجانبه ای که می تواند ثبات منطقه و نظم بین المللی مبتنی بر مقررات را تضعیف کند قویاً مخالفت کرده است.
اتحادیه اروپا همچنین از همه طرف ها خواسته اختلافات خود را مطابق با حقوق بین المللی به صورت مسالمت آمیزی حل کنند و بر حکم داوری بین المللی سال 2016 تاکید کرده است.
در واکنش به این بیانیه، چین اتهام اتحادیه اروپا را رد کرده و اعلام کرد که ناوهای این اتحادیه در ویتسون ریف عامل به خطر انداختن صلح و امنیت این منطقه است.
هیات چینی در اتحادیه اروپا تاکید کرد که این صخره بخشی از جزایر چین و حضور قایق های ماهیگیری چینی در این منطقه معقول و قانونی است.
یادآور می شود، اتحادیه اروپا هفته گذشته سیاست جدیدی را با هدف تشدید نفوذ خود در منطقه هند-اقیانوس آرام برای مقابله با قدرت فزاینده چین اتخاذ کرده بود.
تنش های جدید در آب های دریای جنوبی چین تاکنون بارها به افزایش سطح هشدار در چندین کشور این منطقه منجر شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/242582/موضع-جدید-اتحادیه-اروپا-درباره-تنش-های-دریای-چین-جنوبی
بستن   چاپ