ایرانیان جهان
کره جنوبی: مذاکرات دو کره در اسرع وقت باید از سرگرفته شود
دوشنبه 6 ارديبهشت 1400 - 15:47:01
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / وزارت وحدت کره جنوبی از سرگیری مذاکرات بین دو کره در تمامی سطوح و اجرای توافقنامه‌های امضا شده میان دو طرف در اجلاس 2018 را خواستار شد.
به نقل از خبرگزاری یونهاب، وزارت وحدت کره جنوبی خواستار از سرگیری مذاکرات بین دو کره در همه سطوح در آستانه سالگرد اجلاس سران 2018 شد.
«لی جونگ جو» سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (دوشنبه) در نشستی مطبوعاتی گفت: موضع اساسی دولت این است که بازگرداندن تمام سطوح گفتگو میان کره جنوبی و کره شمالی در اسرع وقت از جمله مذاکرات اجلاس ضروری است.
او افزود: دولت عزم جدی برای اجرای توافق نامه‌های بین کره‌ای دارد از جمله اعلامیه «پانمونجوم» که در اجلاس 27 آوریل 2018 حاصل شد. گفتگو‌های دو طرف باید در اسرع وقت برای اجرای این توافق نامه‌ها از سر گرفته شود.
هفته گذشته، «جئونگ ایوی یانگ»، وزیر امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که دولت در حال حاضر برنامه‌ای برای برگزاری اجلاس بین کره‌ای ندارد، در عین حال افزود که اگر چنین فرصتی وجود دارد، اجلاس باید دنبال شود.
سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی گفت: مراسم‌های یادبودی به ریاست سازمان‌های مردم نهاد در این هفته به مناسبت سومین سالگرد اجلاس 27 آوریل برگزار می‌شود و امیدواریم که از طریق چنین رویداد‌هایی سئول فرصتی برای تأمل در خصوص پیامد‌های اعلامیه پانمونجوم و تأیید مجدد اراده خود کسب کند.
اجلاس 27 آوریل 2018 در دهکده مرزی پانمونجوم منجر به یک سری گفتگو‌های صلح نه تنها بین دو کره بلکه بین کره شمالی و آمریکا و برگزاری اجلاس بی سابقه کیم و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا شد اما از زمانی که دومین نشست بین کیم و ترامپ در هانوی بدون توافق در مورد خلع سلاح هسته‌ای در اوایل سال 2019 پایان یافت، روند صلح متوقف شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/242784/کره-جنوبی--مذاکرات-دو-کره-در-اسرع-وقت-باید-از-سرگرفته-شود
بستن   چاپ