ایرانیان جهان
فرانسه ، انگلیس را به انتقام گیری تهدید کرد
چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 - 12:03:37 AM
ایرانیان جهان - ایرنا / فرانسه در پی افزایش تنش درباره عدم دسترسی ماهیگیران کشورش به آب های انگلیس ، سه شنبه لندن را به اقدامات تلافی حویانه تهدید کرد.
به گزارش روزنامه تلگراف، "کلمنت بون" وزیر امور اروپایی فرانسه هشدار داد در صورت عدم تحقق وعده های ماهیگیری، پاریس "اقدامات تلافی جویانه" علیه لندن در بخشهایی مانند خدمات مالی انجام خواهد داد.
براساس این گزارش، فرانسه تهدید کرد اگر انگلیس به ماهیگیران فرانسوی اجازه دسترسی به آبهای انگلیس را ندهد، فعالیت شرکت های مالی انگلستان را در اروپا مسدود خواهد کرد.
تهدید فرانسه علیه انگلیس در حالی انجام می شود که قرار است پارلمان اروپا تا ساعتی دیگر توافق تجاری بعد از برگزیت میان اتحادیه اروپا و انگلیس را به تصویب برساند.
قبل از آغاز گفت و گوی نمایندگان اتحادیه اروپا، وزیر امور اروپایی فرانسه، انگلیس را به عدم رعایت حقوق ماهیگیران فرانسوی متهم کرد.
بون گفت: اتحادیه اروپا می تواند با "انتقام جویی" در خدمات مالی پاسخ دهد.
وی در گفت و گو با شبکه فرانسوی BFMTV گفت: انگلستان انتظار چند مجوز از ما برای خدمات مالی را دارد، تا زمانی که در مورد ماهیگیری و سایر موارد تضمین ندهد، هیچ چیزی ارائه نمی دهیم.
ماهیگیران فرانسوی به دلیل مشکلات در گرفتن مجوز و ممانعت از فعالیت در آبهای انگلیس شکایت دارند.
انگلیس با کنترل دسترسی به آبهای خود به عنوان نشانه ای از حاکمیت کشورش ، حقوق ماهیگیری را به عنوان موضوعی اساسی در مذاکرات توافق تجاری بعد از برگزیت با اتحادیه اروپا قرار داده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/243200/فرانسه-،-انگلیس-را-به-انتقام-گیری-تهدید-کرد
بستن   چاپ