ایرانیان جهان
درخواست سبزها برای محدود کردن دوران صدر اعظمی در آلمان
جمعه 10 ارديبهشت 1400 - 10:10:31
ایرانیان جهان - تسنیم / نامزد محبوب صدر اعظمی آینده آلمان از حزب سبزها خواستار اصلاحات اساسی پارلمانی به منظور ایجاد محدودیت در دوران صدر اعظمی در کشورش شد.
به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "آنالنا بائربوک"، نامزد صدر اعظمی حزب سبز آلمان هم خواستار محدودیت در دوران صدر اعظمی در این کشور شده و در این باره در گفتگو با هفته نامه "اشپیگل" اظهار داشت: ما باید محدودیت دوران صدر اعظمی را مد نظر قرار دهیم.
وی تاکید کرد: محدودیت دوران صدر اعظمی باید بخشی از یک روند اصلاحات پارلمانی باشد، اما این به نوع دیگری از رهبری نیاز دارد. به این ترتیب سبزها می خواهند کنترل و مشارکت پارلمان را در مقابل دولت تقویت کنند.
به اعتقاد "بائربوک" پارلمان آلمان باید کوچک شود و سن رای دادن به 16 سال کاهش یابد. به اعتقاد وی بحث درباره دوره قانونگذاری هم منطقی به نظر می رسد.
اخیرا اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم کوتاه شدن دوران صدر اعظمی در آلمان را درخواست کرده است.
"برند آلتوسمن"، از مقامات حزب دموکرات مسیحی ایالت نیدرزاکسن آلمان خواستار محدود شدن دوران صدر اعظمی در آلمان از این پس شده است.
وی درخواست کرده که دوران صدر اعظمی به حداکثر 10 سال محدود شود.
این مقام آلمانی درخواست کرد که دوران قانونگذاری از 4 سال به 5 سال افزایش یافته و دوران صدر اعظمی هم حداکثر به ده سال محدود شود.
این مقام حزب دموکرات مسیحی که وزیر اقتصاد و معاون نخست وزیر در هانوفر آلمان همچنین گفته است که بعد از دوران مرکل حزب دموکرات مسیحی باید از نظر محتوایی و شخصیتی مدرنیزه شود.
وی افزود: اتحادیه احزاب متحد مسیحی به دلیل طولانی بودن دوران صدر اعظمی مرکل شاید کمی بیش از حد به خودباوری و گاهی اوقات بی حالی و کسالت دچار شده است.
حزب لیبرال دموکرات هم اعلام کرده که می خواهد درخواست ها برای محدود کردن دوران صدر اعظمی را در مبارزات انتخاباتی خود وارد کند.
انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.
مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.
مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.
در حالی که در بدنه حزب دموکرات مسیحی، "مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی از محبوبیت بیشتری برخوردار بود، رهبران و مسئولان این حزب چند روز پیش در همایش مجازی خود رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.
مقامات حزب سبز آلمان هم چند روز پیش به اتفاق آراء، "آنالنا باربوک" را به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.
«"اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/243739/درخواست-سبزها-برای-محدود-کردن-دوران-صدر-اعظمی-در-آلمان
بستن   چاپ