ایرانیان جهان
فرانسه از ورود برخی شخصیت های لبنانی به خاک خود جلوگیری می‌کند
جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 1:03:01 PM
ایرانیان جهان - ایرنا / وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که کشورش اقداماتی را برای جلوگیری از ورود شخصیت های لبنانی که «مانع روند سیاسی و از بین بردن فساد در این کشور می شوند» به فرانسه آغاز کرده است.
شبکه «سی ان ان» عربی روز جمعه اضافه کرد: وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای به نقل از «ژان ایو لودریان» اعلام کرد که پاریس از ورود شخصیت های لبنانی که مانع روند سیاسی و از بین بردن فساد در این کشور می شوند به خاک فرانسه جلوگیری می کند. 
وزیر خارجه فرانسه انگیزه پاریس از اقدامات علیه شخصیت‌های لبنانی را مانع تراشی مقامات سیاسی [ در بیروت ] برای تشکیل دولت کارآمد و انجام اصلاحات در این کشور عنوان کرد.
وزیر امور خارجه فرانسه دیروز (پنجشنبه) با «آفاریست بارتولو» همتای مالتی خود یک نشست مطبوعاتی برگزار کرد. 
بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه، «لو دریان» در این نشست تاکید کرد که فرانسه همچنان حق برداشتن سایر اقدامات علیه کسانی را که مانع خروج لبنان از بحران می‌شوند دارد. 
وزیر امور خارجه فرانسه به نام شخصیت‌های لبنان که تحت تاثیر این اقدام فرانسه قرار گرفته‌اند، اشاره‌ای نکرد.
به نوشته پایگاه اطلاع رسانی شبکه «سی ان ان» عربی، لبنان با وخیم شدن شرایط اقتصادی و معیشتی، همزمان با تاخیر در تشکیل دولت یکی از عمیق‌ترین بحران‌های خود از زمان جنگ داخلی (1975-1990) را شاهد است. 
 «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در 22 اکتبر گذشته «سعد حریری» رهبر جریان «المستقبل» را مامور تشکیل کابینه کرد اما از آن زمان تاکنون پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است. 

http://www.ilandnews.ir/fa/News/243788/فرانسه-از-ورود-برخی-شخصیت-های-لبنانی-به-خاک-خود-جلوگیری-می‌کند
بستن   چاپ