ایرانیان جهان
آلمان نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کند
شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 6:09:50 AM
ایرانیان جهان - صدا و سیما / وزارت دفاع آلمان اعلام کرد: همزمان با اقدام آمریکا و ناتو برای پایان دادن به ماموریت‌های خود در افغانستان پس از حدود دو دهه، ارتش آلمان نیز روز جمعه به آموزش نظامی نیروهای محلی در افغانستان پایان خواهد داد و بر خروج از این کشور متمرکز خواهد شد.
این در حالی است که حضور در افغانستان، پس از جنگ جهانی دوم، مرگبارترین ماموریت نظامی آلمان بوده است.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و متحدان غربی اواسط ماه آوریل اعلام کردند حدود 10 هزار نیروی خود را که در افغانستان حاضر هستند، تا یازدهم سپتامبر از این کشور خارج خواهند کرد.
آلمان با 1 هزار و 100 نیرو، در رتبه دوم کشورهایی قرار دارد که بیشترین نیروها را در افغانستان دارند. طی دو دهه گذشته، آلمان بیش از 100 هزار سرباز به افغانستان اعزام کرد که بسیاری از آن‌ها در بیش از دو مقطع، در افغانستان فعالیت کردند.
با پایان عملیات، آلمان باید به خارج کردن حدود 800 کانتینر از تجهیزات خود مانند خودروهای زرهی، بالگرد، سلاح و مهمات مبادرت کند.
در مدت زمان حضور آلمان در افغانستان ، 59 نیروی آلمان در افغانستان کشته شدند که 35 نفر از آن‌ها در نبردها یا حملات ستیزه جویان کشته شدند و از این نظر حضور در افغانستان، پس از جنگ جهانی دوم، مرگبارترین ماموریت نظامی آلمان بوده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/243905/آلمان-نیروهای-خود-را-از-افغانستان-خارج-می‌کند
بستن   چاپ