ایرانیان جهان
جولان نسخه بریتانیایی کرونا در ژاپن
شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 10:17:59 AM
ایرانیان جهان - ایرنا / مقامات ژاپن در حالی با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا مواجه هستند که در توکیو، اوساکا و دو استان دیگر وضعیت اضطراری برقرار است. کارشناسان این افزایش مبتلایان را به یک نسخه جهش یافته واگیردارتر نسبت می دهند.
به گزارش تلویزیون ژاپن، مقامات توکیو روز گذشته /جمعه/ 925 مبتلای جدید را شناسایی کردند. این اولین بار ظرف سه ماه است که تعداد مبتلایان روزانه از 900 نفر گذشته است در پایتخت حال 53 نفر وخیم است.
کارشناسان که وضعیت توکیو را تحت نظر داشته اند می گویند نسخه مسری تر N501Y پیشتر در ماه جاری بیش از نیمی از مبتلایان را در بر می گرفت این نسخه اولین بار در بریتانیا یافت شد.
اما کارشناسان تخمین می زنند که اکنون بیش از 80 درصد مبتلایان جدید در منطقه اوساکا به این نسخه مبتلا هستند. مقامات در این استان غربی شناسایی تعداد بی سابقه 1260 مبتلا را در روز گذشته گزارش کردند.
تمام تخت های بیمارستانی اختصاص داده شده به بیماران بدحال کرونایی در اوساکا پر است. پیش از آغاز تعطیلات یک هفته ای، مقامات از پنج بیمارستان دانشگاه های علوم پزشکی در این استان خواستند تا عمل های خود را به بعد موکول کنند و تخت های بیماران کرونایی را افزایش دهند.
در سراسر کشور، از مردم خواسته شده تا برای حفظ سلامتی خود در طول این تعطیلات در خانه بمانند.
از سوی دیگر بعضی از شهرداری ها می گویند تکمیل واکسیناسیون کرونا برای سالمندان تا تاریخ هدف تعیین شده که پایان ماه ژوئیه /تیر / است برایشان دشوار خواهد بود.
سوگا یوشیهیده، نخست وزیر ژاپن اخیرا گفته است که دولت برای واکسیناسیون جمعیت سالمند کشور تا آن زمان تلاش خواهد کرد ولی برخی از دولت های محلی گفته اند که تزریق واکسن سالمندان در ماه اوت /مرداد/ یا بعد از آن به پایان خواهد رسید.
دولت های محلی می گویند در وضعیت فعلی برای آنها دشوار خواهد بود که واکسیناسیون افراد 65 سال به بالا را تا پایان ژوئیه به اتمام برسانند. آنها به کمبود تعداد پزشکان و پرستاران مسئول واکسیناسیون و مسائل دیگر به عنوان دلیل این تاخیر اشاره کردند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/243952/جولان-نسخه-بریتانیایی-کرونا-در-ژاپن
بستن   چاپ