ایرانیان جهان
تلاش معلمان در دوران دشوار کرونا درخور تحسین است
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 05:42:03
ایرانیان جهان - به مناسبت فرا رسیدن «هفته بزرگداشت مقام معلم» زهرا پناهی روا مشاور جدید امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های پیش رو به ویژه تحقق عدالت جنسیتی در این وزارتخانه پرداخت.

به مناسبت فرا رسیدن «هفته بزرگداشت مقام معلم» زهرا پناهی روا مشاور جدید امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های پیش رو به ویژه تحقق عدالت جنسیتی در این وزارتخانه پرداخت.
به مناسبت فرا رسیدن «هفته بزرگداشت مقام معلم» زهرا پناهی روا مشاور جدید امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در گفتگویی ضمن گرامیداشت این هفته و ادای احترام به استاد شهید مرتضی مطهری، به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های پیش رو به ویژه تحقق عدالت جنسیتی در این وزارتخانه پرداخت .
به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، پناهی روا که اخیرا در این پست منصوب شده و البته دارای سابقه طولانی در وزارت آموزش و پرورش و فعالیت در مجلس دانش آموزی است، با اشاره به مخاطبین حوزه آموزش و پرورش گفت :
وجود نیم میلیون زن شاغل در این وزارتخانه و حدود 7 میلیون دانش‌آموز دختر، رسالت ما را خطیر تر می کند .
وی افزود: توانمندسازی زنان فرهنگی سرپرست خانوار، افزایش پوشش تحصیلی دختران در مناطق محروم و احیانا بازمانده از تحصیل، تقویت مهارت های اجتماعی و آسیب شناسی روانی، اجتماعی دختران از جمله موضوعاتی است که با حمایت وزیر آموزش و پرورش و معاون محترم رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده دنبال می شود .
مشاور امور زنان و خانواده آموزش و پرورش اظهار داشت: حمایت از حضور زنان در عرصه های تصمیم‌گیری، توسعه انتصابات و مشارکت زنان در عرصه های مدیریتی در سطوح مختلف آموزش و پرورش از اولویت‌های محسوب می‌شود، هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه هنوز فاصله داریم .
پناهی روا تصریح کرد: ارتقاء آگاهی و مهارت های دختران و استفاده از ظرفیت شبکه شاد برای توسعه عدالت اجتماعی با توجه به تاکیدات وزیر محترم از جمله اقداماتی است که باید دنبال کنیم و در این مسیر از نظرات ارزشمند وتجارب همه فعالان این عرصه استقبال می کنیم .
وی با بیان اینکه لازمه تحقق عدالت جنسیتی، توانمندسازی زنان است، افزود: این مهم مستلزم جبران نابرابری های موجود میان زنان و مردان و دختران و پسران بوده و علاوه بر آن تضمین حقوق و مسئولیت ها و ایجاد امکانات و فرصت های برابر برای آنها از جمله مواردی است که باید در تحقق عدالت جنسیتی مد نظر داشته باشیم .
مشاور امور زنان و خانواده آموزش و پرورش ایجاد دیدگاه های مثبت نسبت به نقش زنان و دختران، شناخت آسیب‌ها، خلأ ها، تبعیض ها، رفع یا کاهش آنها، افزایش نرخ سواد زنان، محرومیت زدایی در زمینه دسترسی دختران به امکانات و فرصت های آموزشی به ویژه در مناطق محروم و دستیابی به یک نظام آموزش و پرورش مبتنی بر تناسب جنسیتی را از جمله عوامل تحقق عدالت آموزشی برشمرد و گفت: در بحث عدالت جنسیتی مصر هستیم تلاش هاب عزیزان و مدیرانی که این مهم را دنبال می کردند تداوم بخشیم .
پناهی روا در پایان با اشاره به شرایط سخت ایجاد شده بر اثر کرونا از معلمان تقدیر و تشکر کرد و گفت: این عزیزان در سخت ترین شرایط تعلیم و تربیت و آموزش را تعطیل نکردند و ایثارگرانه در خدمت نظام و کشور بوده و از هیچ کوششی دریغ نورزیدند .

http://www.ilandnews.ir/fa/News/244510/تلاش-معلمان-در-دوران-دشوار-کرونا-درخور-تحسین-است
بستن   چاپ