ایرانیان جهان
روند کند واکسیناسیون کرونا در آمریکا
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 13:13:03
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / مقامات بهداشتی کنگره اعلام کردند واکسیناسیون کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا به کندی و مخالف با انتظار مسئولان پیش می‌رود.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، روند کند واکسیناسیون کرونا در آمریکا موجب شده تا 22 ایالت این هفته نتوانند برای دریافت سهمیه خود درخواست دهند.
براساس بررسی‌های شبکه «سی‌بی‌اس» که روز دوشنبه منتشر شد، دست کم 22 ایالت آمریکا این هفته درخواست دریافت سهمیه واکسن کرونا را ارائه نمی‌کنند و دلیل آن سرعت پایین واکسیناسیون در این کشور است. شبکه سی‌بی‌اس برمبنای تماس خود با مقامات بهداشتی در 50 ایالت آمریکا نوشت که روند واکسیناسیون کرونا در آمریکا آنگونه که انتظار میرفت، پیش نمی‌رود.
مقامات فدرال اذعان کرده‌اند که سرعت واکسیناسیون کرونا در آمریکا در حال کند شدن است و برخی از متخصصان بهداشت عمومی نگرانند که آیا آمریکا می‌تواند به سطح ایمنی گروهی برسد یا خیر. زیرا این امر مستلزم واکسینه شدن هشت یا 9 نفر از هر 10 نفر است.
دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ماه گذشته با اشاره به کاهش سرعت واکسیناسیون تصریحکرد که آمریکا به زودی به نقطه‌ای می‌رسد که عرضه از تقاضا پیشی بگیرد و دولت بایدن برای حل این مسئله تلاش می‌کند.
رئیس جمهور آمریکا نیز روز دوشنبه پیش‌بینی کرد که شیوع کرونا در آمریکا تا تابستان در موقعیت بسیار دشوارتری قرار گیرد. جو بایدن صرف نظر از روند کند واکسیناسیون در آمریکا اعلام کرد من بسیار سخت کار کرده‌ام تا مطمئن شوم بیش از 600 میلیون دوز واکسن داریم. ما ادامه خواهیم داد تا از موجود بودن آن اطمینان حاصل کنیم. ما همچنین در حال مراقبت از همه آمریکایی‌ها هستیم و به این ترتیب می‌توانیم به سایر کشور‌ها نیز کمک کنیم.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/244591/روند-کند-واکسیناسیون-کرونا-در-آمریکا
بستن   چاپ