ایرانیان جهان
هند هم مرز 20 میلیون مبتلا را رد کرد
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 13:13:29
ایرانیان جهان - فارس / هند بعد از آمریکا، به دومین کشور کرونازده جهان تبدیل شد که تعداد مبتلایان آن از مرز 20 میلیون نفر فراتر رفته است.
هند امروز سه‌شنبه به دومین کشور جهان بعد از آمریکا تبدیل شد که تعداد موارد ابتلا به کرونای آن از 20 میلیون نفر فراتر رفت. آمار رسمی قربانیان این کشور هم از 220 هزار نفر عبور کرده است.
طبق گزارش «آسوشیتد پرس»، از اول آوریل (دوازدهم فروردین) این کشور یک میلیارد و 400 میلیون نفری افزایش موارد ابتلای روزانه از 65 هزار نفر به حدود 370 هزار نفر را شاهد بوده است. تعداد قربانیان این کشور هم از بیش از 300 نفر در روز به حدود سه هزار نفر رسیده است. این در حالی است که کارشناسان و کارکنان بهداشتی می‌گویند آمار واقعی بسیار بالاتر از آمار مذکور است.
با این حال، دولت هند می‌گوید نرخ ابتلا از 30 آوریل که 400 هزار مورد ابتلای روزانه به ثبت رسید روندی کاهشی را طی کرده است. امروز (سه‌شنبه) 355 هزار و 832 مورد جدید ابتلا در این کشور کرونازده گزارش شد.
در همین حال، سازمان جهانی بهداشت هم روز دوشنبه اعلام کرد در دو هفته گذشته موارد ابتلای بیشتری در سطح جهان از شش ماه ابتدایی همه‌گیری به ثبت رسیده که بیش از نیمی از این موارد به هند و برزیل تعلق دارد.
«نارندا مودی» نخست‌وزیر هند به دلیل عملکردش در مقابله با همه‌گیری کرونا و در حالی که بیمارستان‌های این کشور با کمبود گسترده اکسیژن روبرو هستند، با انتقادات زیادی مواجه است. با این حال، حزب حاکم «بهاراتیا جانتا»، حزب وی در مقابل درخواست‌ها برای اعمال محدودیت‌های ملی جدید مقاومت می‌کند.
علاوه بر این، به دلیل خیز موارد فوتی، ظرفیت مراکز مخصوص سوزاندن اجساد هم تکمیل شده است. (جزئیات بیشتر) شورای وزیران هند بعد از جلسه جمعه گذشته خود وضعیت موجود را «بحران قرن» نامید.
برخی کشورها برای کمک به هند اعلام آمادگی کرده و تعدادی از آن‌ها به این کشور کمک پزشکی ارسال کرده‌اند.
طبق آمار worldometers، آمریکا همچنان با بیش از 33 میلیون مبتلا و 591 قربانی در جایگاه نخست کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار دارد. هند به لحاظ ابتلا در جایگاه دوم و به لحاظ قربانی بعد از آمریکا و برزیل در جایگاه سوم قرار دارد. برزیل هم تاکنون بیش از 14 میلیون و 700 هزار مبتلا و حدود 409 هزار قربانی را ثبت کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/244595/هند-هم-مرز-20-میلیون-مبتلا-را-رد-کرد
بستن   چاپ