ایرانیان جهان
آمریکا: تسلیحات کره‌شمالی تهدیدی برای واشنگتن و متحدانش است
پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400 - 04:41:42
ایرانیان جهان - مهر / یک مقام وزارت دفاع آمریکا دولت پیونگ یانگ را به تضعیف ثبات جهانی از راه تلاش برای دستیابی به تسلیحات غیرمتعارف متهم کرد.
به گزارش یونهاپ، «جنیفر والش» معاون وزارت دفاع آمریکا در حوزه دفاع ملی و امنیت جهانی در بیانیه ای خطاب به کمیته فرعی اطلاعات و عملیات های ویژه مجلس نمایندگان این کشور، کره شمالی را به ساخت تسلیحات شمیایی و بیولوژیکی متهم کرد و مدعی شد سلاح های پیونگ یانگ از جمله تسلیحات هسته ای، تهدیدی علیه نیروهای آمریکایی و متحدان آنها در کره جنوبی است.
وی با این ادعا که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ممکن است دستور استفاده از این تسلیحات را در زمان وقوع جنگ در شبه‌جزیره کره صادر کند، افزود: تداوم تلاش پیونگ یانگ برای برخورداری از تسلیحات اتمی، شیمیایی و بیولوژیک، ثبات بین‌المللی را به خطر انداخته و رژیم منع اشاعه جهانی را تضعیف می‌کند.
والش در کنار کره شمالی، چین، روسیه و ایران را نیز به تلاش برای برخورداری از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی متهم کرد.
این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود افزود: نهادها و اتباع چینی، مواد حساس (مورد استفاده در اشاعه تسلیحات غیرمتعارف) را به کره شمالی و دیگر بازیگران تهدید کننده منتقل می کنند و دولت پکن هم نظارت اندکی بر صادرات کالا و اجرای رژیم های تحریمی دارد.
این ادعاها در حالی مطرح می شود که روز یکشنبه، یک مقام دولتی کره شمالی با انتقاد از اظهارات اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، گفت این مواضع نشان‌دهنده تداوم خصومت واشنگتن با پیونگ‌یانگ است که نهایتاً به ضرر خودشان تمام می‌شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/244931/آمریکا--تسلیحات-کره‌شمالی-تهدیدی-برای-واشنگتن-و-متحدانش-است
بستن   چاپ