ایرانیان جهان
تاکید آلمان بر لزوم دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا
شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 11:31:28 AM
ایرانیان جهان- وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی ضمن اشاره به تداوم مناقشات با آمریکا بر سر پروژه گازی "نورد استریم 2" بر لزوم برگزاری دیدار روسای جمهوری آمریکا و روسیه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی در برلین بر ضرورت تامین شدن شرایطی برای امکان سفرهای تابستانی برای شهروندان تاکید کرده و اظهار داشت: اگر ما بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که روزانه بیش از یک میلیون نفر واکسینه شوند این امر امکان پذیر می شود؛ من تمام تلاش خود را در این راستا می کنم تا شما بتوانید در تابستان سفرهای بیشتری حتی به خارج از کشور داشته باشید.

وی همچنین این مسئله را مهم دانست که به شهروندان آلمانی که مدت طولانی در قرنطینه قرار دارند دیدگاهی برای آینده داده شود.

ماس در بخش دیگری از این گفتگو همچنین از توافقات بزرگ در نشست اخیر جی 7 سخن گفته و تصریح کرد: به غیر از موضوع نورد استریم 2 من نمی توانم به اختلاف نظرهای دیگری اشاره کنم. در همه موضوعات دیگر ما به صورت خیلی فشرده کار می کنیم.

بیشتر بخوانید

وزیر امور خارجه آلمان صراحتا نتایج نشست جی 7 بخصوص رفتار مشترک با چین را تمجید کرده و گفت: همه در این منطقه منافع تجاری دارند و این مسئله که ما تاکید بیشتری بر موضوعات حقوق بشر داریم نشان دهنده اجماع بزرگ است.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین درباره کاهش تنش ها در منطقه شرق اوکراین با عقب نشینی نیروهای روسی ابراز خرسندی کرده و در عین حال گفت: تا زمانی که مناقشات با اوکراین حل نشود این تنش ها همچنان ادامه خواهد داشت. بنابراین این مسئله مهم است که طرفین به توافق مینسک پایبند باشند.

وزیر امور خارجه آلمان این مسئله را مهم دانست که دیداری بین رئیس جمهور آمریکا و همتای روسی وی شکل گیرد. ماس سیگنال دعوت برای گفتگو از طرف بایدن را بسیار مطلوب دانست.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/245364/تاکید-آلمان-بر-لزوم-دیدار-روسای-جمهور-روسیه-و-آمریکا
بستن   چاپ