ایرانیان جهان
اسپانیا در جواب مراکش: هرچه لازم بود گفتیم!
يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 - 18:21:55
ایرانیان جهان - ایسنا / اسپانیا در پاسخ به بیانیه اخیر وزارت خارجه مراکش پیرامون استقبال از رهبر پولیساریو اعلام کرد، مادرید در این خصوص توضیحات لازم را داده و حرف دیگری نمانده است.
روزنامه القدس العربی نوشت، وزیر خارجه اسپانیا در پاسخ به بیانیه وزارت خارجه مراکش که در آن این کشور اروپایی را به اتخاذ سیاست‌های غیردوستانه در قبال منافع مراکش متهم کرده بود، اعلام کرد، مادرید توضیحات مناسب را در خصوص مساله استقبال از ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو برای درمان در اسپانیا داده است.
وی گفت، اسپانیا چیزی برای افزودن به اظهارات قبلی خود ندارد.
وزیر خارجه اسپانیا از ارائه توضیحات بیشتر امتناع کرد و این پاسخ کوتاه به معنای آن است که مادرید پذیرش رهبر پولیساریو را تصمیمی حاکمیتی می‌داند و اینکه اکتفا به توضیحات قبلی تلاشی برای پرهیز از وقوع تنش بیشتر در روابط دوجانبه است.
وزارت خارجه مراکش پیش از این اعلام کرد، تصمیم مقامات اسپانیا درباره عدم اطلاع ورود رهبر جبهه پولیساریو اقدامی است که با اصرار قبلی انجام شده و تصمیم حاکمیتی اسپانیا است.
روابط مادرید و رباط در ماههای اخیر به شدت وخیم شده است تا جایی که نشست دوجانبه که قرار بود در ماه دسامبر و بعد ماه فوریه برگزار شود، به تاخیر افتاد و مراکش همسایه شمالی خود اسپانیا را به مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا متهم می کند که حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخت. این روابط با پذیرش رهبر پولیساریو که برای درمان بیماری کرونا با هویت جعلی وارد اسپانیا شد، وخیم‌تر شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/245740/اسپانیا-در-جواب-مراکش--هرچه-لازم-بود-گفتیم!
بستن   چاپ