ایرانیان جهان
به تماشای تابلوی ارغوانی ایلام بنشینید
دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 - 10:35:08
ایرانیان جهان - تنگه ارغوان یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر ایلام به شمار می‌آید که به تازگی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
روزنامه توریسم/علیرضا مشرقی به گزارش توریسم ، این تنگه زیبا در شمال شرقی استان ایلام واقع شده و در مسیر تنگه قوچعلی قرار دارد. در دل کوه‌ها و ارتفاعات شهر ایلام در غرب ایران عزیزمان، تکه‌ای از بهشت نهفته است. تکه‌ای که هنوز هم به ما ثابت می‌کند چشمان ما ارزش دیدن را دارند. این دره زیبا همانند تابلویی دل‌انگیز است که خداوند با صبر و حوصله تمام و تنها با رنگ ارغوانی به تصویر کشیده است. همانطور که از نام زیبای این تنگه نمایان است، باید انتظار دیدن درختان ارغوان زیادی را داشته باشید. درخت ارغوان تنها به حالت درختچه رشد می‌کند اما با این حال ارتفاع آن در برخی موارد ممکن است به دوازده متر هم برسد. برگ این درختان به رنگ بنفش ارغوانی بوده و هنوز هم نمی‌دانیم که برای توصیف رنگ ارغوانی از نام این درختچه استفاده شده یا به دلیل رنگ برگ آن از اسم ارغوانی استفاده کرده‌اند.

ایرانیان جهان


به هر حال رنگ برگ این درختان بسیار زیبا است و با دیدن آن جان شما روحی تازه می‌گیرد. اما این اصل زیبایی درخت ارغوان نیست. در حقیقت زمانی که این درخت بار دیگر از خشکی و مرگ به حیات می‌رسد، به همین مناسبت شکوفه‌هایی زیبا بر روی هر شاخه به وجود می‌آید. این شکوفه‌ها دسته دسته هستند و هر دسته حدود شش تا هشت شکوفه دارد. دیدن این شکوفه‌های سفید و صورتی واقعا دیدنی هستند. حال تصور کنید که یک دشت بزرگ پوشیده از این درختان زیبا باشد و در فصل بهار همگی با هم شکوفه بزنند. به هر صورت با وجود اینکه درختان ارغوان مهم‌ترین دلیل زیبایی تنگه هستند، اما زیبایی‌های دیگری نیز در این تنگه زیبا وجود دارند. در دل این تنگه زیبا نهری خروشان و زلال جریان دارد که می‌توانید حتی در سفرهای پساکرونا، داخل آن آب تنی کنید. چشمه‌های متعددی از دل کوه‌های اطراف می‌جوشند و در نهایت با شتاب خودشان را به رودخانه می‌رسانند. آب این چشمه‌ها خنک، زلال و قابل شرب است و می‌توانید با خیال راحت از آن آب بنوشید. در این روزهای شیوع کرونا، بهتر است از طریق وب‌سایت www.ilamtourist.com زیبایی‌های این منطقه رو به صورت مجازی ببینیم.

ایرانیان جهان



http://www.ilandnews.ir/fa/News/245937/به-تماشای-تابلوی-ارغوانی-ایلام-بنشینید
بستن   چاپ