ایرانیان جهان
حزب مرکل با نامزدی "آرمین لاشت" همچنان در سراشیبی کاهش محبوبیت
دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 2:35:28 PM
ایرانیان جهان-

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که احزاب متحد مسیحی در آلمان بعد از انتخاب "آرمین لاشت" به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده همچنان در سراشیبی کاهش محبوبیت قرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس" آلمان، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان یک نقطه عمیق را در این ارزیابی ها به دست آورده اند.

در نظر سنجی یکشنبه های موسسه کانتر که به شفارش هفته نامه بیلد انجام می شود احزاب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی با 1 درصد سقوط نسبت به هفته پیش 23 درصد آراء شهروندان را و به اینن ترتیب پایین ترین میزان درصد آراء ثبت شده در تاریخ این نظر سنجی ها را کسب کردند.

این در حالی است که لیبرال دموکرات ها در این نظر سنجی صعود قابل توجهی داشتند و با 1 درصد آراء بیشتر نسبت به هفته قبل 12 درصد آراء شهروندان را کسب مردند که بالاترین میزان درصد آراء ثبت شده در این نظر سنجی ها برای این حزب از ژانویه 2010 محسوب می شود.

سبزها هم با از دست دادن یک درصد آراء و با کسب 26 درصد آراء شهروندان همچنان در جایگاه قدرتمندترین حزب قرار گرفتند.

در این نظر سنجی چپ ها هفت درصد، حزب افراطی جایگزنی برای آلمان 10 درصد و بقیه احزاب هر کدام 6 درصد آراء را کسب کردند.

بیشتر بخوانید

نظر سنجی موسسه کانتر در فاصله زمانی 29 آوریل تا 5 ماه می از بین 1910 واجد شرایط رای دادن انجام شده است. در این نظر سنجی از شهروندان این پرسش به عمل آمد که اگر یکشنبه آینده انتخابات پارلمانی برگزار شود شما کدام حزب را انتخاب خواهید کرد.

محبوبیت اتحادیه احزاب متحد مسیحی با نامزدی "آرمین لاشت" به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده آلمان کاهش چشمگیری داشته است و در مقابل "آنالنا بائربوک"، نامزد صدر اعظمی از حزب سبز از محبوبیت بالایی در بین شهروندان برخوردار است.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره‌گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده است که در دور بعد نامزد صدراعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می‌خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

در حالی که در بدنه حزب دموکرات مسیحی، "مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی از محبوبیت بیشتری برخوردار بود، رهبران و مسئولان این حزب چندی پیش در همایش مجازی خود رأی به نامزدی آرمین لاشت برای صدراعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

مقامات حزب سبز آلمان هم چند روز پیش به‌اتفاق آرا، "آنالنا باربوک" را به‌عنوان نامزد صدراعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«اولاف شولتز» که در زمان حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به‌عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است


http://www.ilandnews.ir/fa/News/245949/حزب-مرکل-با-نامزدی-"آرمین-لاشت"-همچنان-در-سراشیبی-کاهش-محبوبیت
بستن   چاپ