ایرانیان جهان
افشاگری درباره نقش انگلیس در حمله به کنسولگری ایران در کربلا
پنجشنبه 23 ارديبهشت 1400 - 00:59:51
ایرانیان جهان - پارسینه /متن پیش رو در پارسینه منتشر شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
دفتر سیاسی جنبش حزب الله عراق درباره حوادث اخیر در برابر سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی بیانیه‌ای منتشر کرد.
شبکه خبری العهد ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، نیرو‌های شرور و تخریبگر، بار‌ها تلاش کردند که «از رهگذر تحریک گروه‌های فریب خورده و منحرف و فتنه‌گر، امنیت و ثبات ما را بر هم بزنند».
در این بیانیه تأکید شد، این گروه‌ها می‌کوشند مردم عراق را وارد درگیری داخلی کنند و رخداد‌های کربلا هم حاصل درگیری و رقابت و تسویه حساب میان گروه‌های توطئه‌گر و گروه‌هایی است که جوانان عراق را به کام مرگ می‌کشانند.
بر اساس این بیانیه، هدف این گروهها، بهره‌برداری از خون این افراد برای اهداف پلیدشان است؛ زیرا به این نتیجه قطعی رسیدند که احزاب دست‌پروده آنان، در تغییر معادله انتخابات آتی، شکست خوردند.
حزب الله عراق ادامه داد، این گروه‌ها درک کردند که رسوایی بزرگ انتخاباتی در انتظارشان است و برای تخریب انتخابات و ایجاد هرج‌ومرج، تحرکاتی انجام می‌دهند تا بتوانند مانع برگزاری آن شوند.
این جنبش خاطر نشان کرد، حمله به دفاتر بعثه حج و زیارت ایران که در راستای تسهیل زیارت عتبات فعالیت می‌کند و آتش زدن پرچمی که لفظ جلاله خداوند را در خود داشت، گروه‌هایی را رسوا می‌کند که در پس آن قرار دارند.
در این بیانیه آمده است، این گروهها، مقدس بودن شهر کربلا را در نظر نگرفتند و تلاش کردند که آن را به سمت هرج‌ومرج و تخریب سوق دهند، ولی فراموش کردند که فرزندان غیور عراق آماده دفاع از شهر و مقدسات خود هستند.
بر اساس این بیانیه، این جوان‌ها آمادگی دارند تمام کسانی را نابود کنند که در پی فتنه‌افروزی و خرابکاری در استان‌های مرکزی و جنوبی هستند و دشمنان نیز نباید خیال کنند که «ما از آنچه انجام می‌دهند، غافل هستیم».
کتائب حزب الله با بیان اینکه ملت عراق را در جریان این حقایق قرار خواهند داد، تأکید کرد، این توطئه در سفارتخانه‌های انگلیس در بغداد و بیروت طراحی شده است.
این جنبش در پایان خاطر نشان کرد، این کشور استعمارگر و همه ابرقدرت‌ها باید هزینه این اقدام را بدهند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/246413/افشاگری-درباره-نقش-انگلیس-در-حمله-به-کنسولگری-ایران-در-کربلا
بستن   چاپ