ایرانیان جهان
مکرون: اتحاد خود را با ناتو احیا می‌کنیم
شنبه 1 خرداد 1400 - 03:34:04
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / رئیس‌جمهور فرانسه در ملاقات با دبیرکل ناتو از احیای دوباره اتحاد پاریس با این سازمان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در ملاقات با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کاخ الیزه خواستار احیای دوباره اتحاد پاریس با ناتو شد.
او در این دیدار اعلام کرد: پاریس قصد دارد اتحاد خود را با ناتو دوباره احیا کند و فرانسه برای این کار نیاز به روشن شدن اولویت‌های فعلی ناتو دارد.
مکرون اضافه کرد: در اجلاس آینده، ناتو باید توضیحی سیاسی درباره نقش این اتحاد و اولویت‌های استراتژیک آن ارائه دهد. این اجلاس باید منجر به انسجام بیشتر شود و لازم است که درباره خودمان، ارزش‌ها، اصول و قوانینی که زیربنای اتحاد ماست، روشن باشیم.
استولتنبرگ قبلا از مکرون به دلیل اظهارات او در سال 2019 مبنی بر اینکه ناتو ـمرگ مغزی» را تجربه می‌کند، انتقاد کرده بود. رئیس جمهور فرانسه پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت تعهدات دفاعی خود نسبت به اروپا را کاهش می‌دهد اعلام کرد ناتو مرگ مغزی را تجربه می‌کند. او اما پس از مراسم تحلیف جو بایدن، از اظهارات خود عقب نشینی کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/248258/مکرون--اتحاد-خود-را-با-ناتو-احیا-می‌کنیم
بستن   چاپ