ایرانیان جهان
تظاهرات پلیس فرانسه در پایتخت این کشور
شنبه 1 خرداد 1400 - 03:34:21
ایرانیان جهان - ایسنا / هزاران افسر پلیس معترض فرانسوی در تظاهرات در شهر پاریس به خطرناک تر شدن هر چه بیشتر کارشان به دلیل کوتاهی دولت در رفع مشکلات اجتماعی اساسی اعتراض کرده و یک نمایش قدرت که سیاستمداران را به تکاپو واداشت اجرا کردند.
به گزارش نیویورک تایمز، رهبرانی اتحادیه صنفی پلیس فرانسه خواستار وضع قوانین سخت تر در قبال خشونت علیه افسران و احکام مجازات شدیدتر علیه مجرمان محکوم شده از بابت این جرم شدند در حالی که هزاران تن از این معترضان زیر باران در مقابل مجلس ملی فرانسه تجمع کرده و به سیاستمداران حاضر در آنجا که از آنها برای صحبت دعوت نشد، هشدار دادند.
فابین وانهملریک، دبیرکل اتحادیه صنفی مسووم به ائتلاف پلیس که تعداد اعضایش در این تظاهرات غالب بود اظهار کرد: حضور شما یک نشانه مهم است. این را نباید نشانه انتخابات آینده بلکه باید یک فرمان بیدارباش، یک حس مسئولیت و تغییر و بازگشت به امنیت تلقی کرد.
این اعتراضات که از سوی 14 اتحادیه پلیس سازماندهی شده بود، بعد از آن به اجرا در آمد که فرانسه شاهد حوادث قتل یک افسر و یک کارمند پلیس این کشور بود. این در حالی است که فشارها در فرانسه برای اصلاح نیرویی که اغلب از بابت به کار گیری تاکتیک های بی رحمانه و رفتارهای نژادپرستانه مورد انتقاد قرار گرفته، افزایش یافته است.
در حالی که موضوع جرایم بر بحث سیاسی در فرانسه یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری غالب شده است، این اعتراضات رهبران تقریبا همه احزاب سیاسی فرانسه را به سمت خود کشاند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/248261/تظاهرات-پلیس-فرانسه-در-پایتخت-این-کشور
بستن   چاپ