ایرانیان جهان
بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های آستین برای دیدار با مقامات نظامی چین
شنبه 1 خرداد 1400 - 10:17:57
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / مقامات نظامی ارتش آمریکا از ناتوانی وزیر دفاع این کشور برای برقراری ارتباط با مقامات دفاعی چین خبر دادند.
به نقل از یو. اس. نیوز، به گفته مقامات دفاعی آمریکا، لوید آستین، وزیر دفاع این کشور علی‌رغم تلاش‌های متعدد برای آغاز مذاکرات با مقامات دفاعی ارشد چین، تاکنون در این باره موفق نشده است.
روابط چین و آمریکا به طور فزاینده‌ای متشنج شده است، به طوری که دو اقتصاد بزرگ جهان بر سر همه موارد از تایوان و حقوق بشر چین گرفته تا فعالیت نظامی آن در دریای جنوبی چین درگیر هستند.
با وجود تنش‌ها، مقامات ارتش آمریکا مدعی‌اند که مدت‌ها است به دنبال برقراری ارتباط آزاد با همتایان چینی خود هستند تا بتوانند تنش‌های احتمالی را کاهش دهند و یا با هر گونه درگیری بین دو کشور مقابله کنند.
یک مقام دفاعی ارتش آمریکا، که نخواست نامش فاش شود، گفت: روابط نظامی واشنگتن و پکن تیره است، اما ما مطمئنا می‌خواهیم با مقامات دفاعی چین و البته در سطح مناسب گفتگو کنیم.
یکی دیگر از مقامات آمریکایی هم در این باره گفت که در دولت جو بایدن بحث شده است که آستین باید با ژو کلیانگ، نائب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین، یا ویی فونگخه، وزیر دفاع این کشور صحبت کند. به نظر می‌رسد که ژو قدرت و نفوذ بیشتری بر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دارد.
او گفت: اواخر این ماه، آستین فرصتی برای ملاقات با او در سنگاپور داشت، اما این رویداد به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.
تلاش‌های ناموفق پنتاگون برای ارتباط با چینی‌ها اولین بار از سوی فایننشال تایمز گزارش شد. در اواخر سال گذشته مقامات ارشد دفاعی چین و آمریکا درباره بحران در برقراری ارتباط گفتگو کردند.
از زمان روی کار آمدن جو بایدن، هنوز هیچ مذاکرات نظامی در سطح بالا بین دو کشور انجام نشده است. دیپلمات‌های ارشد دو کشور در ماه مارس در آلاسکا با هم دیدار داشتند، اما این گفتگو‌ها هیچ موفقیت دیپلماتیکی در پی نداشت.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/248819/بی‌نتیجه-ماندن-تلاش‌های-آستین-برای-دیدار-با-مقامات-نظامی-چین
بستن   چاپ