ایرانیان جهان
اردوغان: به لهستان جنگنده‌های اف 16 اعزام می‌کنیم
سه شنبه 4 خرداد 1400 - 11:49:48 AM
ایرانیان جهان-

رئیس جمهور ترکیه از اعزام جنگنده‌های اف 16 به لهستان در چارچوب ماموریت پلیس هوایی گسترش یافته ناتو خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با آندژی سباستیان دودا همتای لهستانی گفت: پیشینه روابط ما با کشور دوست، متحد و شریک استراتژیک‌مان لهستان، به 6 قرن قبل بازمی‌گردد.

وی همچنین تصریح کرد: ترکیه و لهستان از ظرفیت‌های بالایی برای همکاری در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری برخوردارند.

اردوغان در مورد صادرات پهپاد مدل «بایراکتار TB2» ساخت ترکیه به لهستان، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار به یک کشور عضو ناتو و اتحادیه اروپا پهپاد صادر خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین افزود: با اقداماتی که طی 19 سال اخیر در حوزه صنایع دفاعی انجام دادیم، نه تنها سهل انگاری سال‌های گذشته را برطرف کردیم، بلکه ترکیه را به مراتب بسیار بالا ارتقا دادیم.

اردوغان در پایان تاکید کرد: در چارچوب ماموریت پلیس هوایی گسترش یافته ناتو جنگنده‌های اف 16 کشور را به لهستان اعزام خواهیم کرد.

روز گذشته خبرگزاری رسمی لهستان (PAP) به نقل از ماریوش بلاشاک٬ وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که 24 فروند پهپاد مدل «بایراکتار TB2» ساخت ترکیه خریداری می‌شود.

پهپاد مدل «بایراکتار TB2» ساخت ترکیه با برد ارتباطی 150 کیلومتر و ارتفاع پرواز 24 هزار پا، می‌تواند 27 ساعت در هوا بماند. این پهپاد می‌تواند پروازهای شناسایی، نظارت و دریافت اطلاعاتی انجام دهد.

همچنین قابلیت آن را دارد که تصویر دریافتی را بدون تاخیر به مراکز عملیاتی، حمل مهمات و حمله به اهداف با مهمات خاص خود منتقل کند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/249535/اردوغان--به-لهستان-جنگنده‌های-اف-16-اعزام-می‌کنیم
بستن   چاپ