ایرانیان جهان
مقام چینی: روابط چین و روسیه در بهترین دوره تاریخی خود قرار دارد
چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 10:37:30 AM
ایرانیان جهان - ایرنا / یانگ جیه چی، مسئول سیاست خارجی حزب کمونیست چین در گفت و گوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت: روابط روسیه و چین در بهترین دوره تاریخی خود قرار دارد و حفظ مبادلات نزدیک رهبران دو کشور حائز اهمیت است.
به گزارش رادیو بین المللی چین، یانگ که برای حضور در شانزدهمین گفت و گوی امنیت راهبردی دو کشور در مسکو به سر می برد سه شنبه شب در این تماس افزود: مناسبات مشارکت راهبردی همه جانبه چین و روسیه در عصر نوین همواره با قدرت رشد کرده و دو طرف درباره مسائل مربوط به منافع اصلی از یکدیگر حمایت کرده اند.
وی افزود: روابط دو کشور امروز تبدیل به یک الگوی برجسته از مناسبات بین المللی بر اساس احترام متقابل، عدالت و سود متقابل برای جهانیان شده است و با توجه به ناآرامی هایی که امروز جهان دچار آن است، الگوی روابط روسیه و چین یک نیروی مثبت و با ارزش برای جامعه جهانی به شمار می رود.
پوتین نیز در این تماس تلفنی ضمن رساندن سلام به شی جین پینگ همتای چینی خود گفت: عزم روسیه برای پیشبرد روند توسعه با کیفیت بالای مناسبات مشارکتی راهبردی همه جانبه دو کشور تزلزل ناپذیر است.
او ادامه داد: مسکو مایل است با حفظ هماهنگی و همکاری نزدیک با چین، برای دفاع از چندجانبه گرایی و صلح و ثبات راهبردی در جهان تلاش کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/249754/مقام-چینی--روابط-چین-و-روسیه-در-بهترین-دوره-تاریخی-خود-قرار-دارد
بستن   چاپ