ایرانیان جهان
جشن و پایکوبی مردم سوریه پس از پیروزی اسد در انتخابات ریاست جمهوری
جمعه 7 خرداد 1400 - 12:00:13
ایرانیان جهان - تسنیم / مردم سوریه پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی بشار اسد در شهرهای مختلف به جشن و پایکوبی پرداختند.
در پی اعلام نتایج انتخابات سوریه مردم شهرهای این کشور از جمله در دمشق به خیابان‌ها آمده و مشغول جشن و پایکوبی هستند.
مردم سوریه با در دست داشتن پرچم این کشور و خواندن سرودهای ملی این پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را جشن می گیرند.
با اعلام نتایج این دور از انتخابات، پرونده دومین انتخابات رقابتی ریاست جمهوری سوریه که چهارشنبه گذشته با حضور سه نامزد (عبدالله سلوم عبدالله، بشار اسد و محمود احمد مرعی) برگزار گردید، بسته شد.
بنا بر نتایج اعلام شده، بشار اسد در یک رقابت آزاد و سالم و شفاف با دو نامزد دیگر که دیدگاه های متفاوتی با وی داشتند، با به دست آوردن بیش از 95 درصد آرا به پیروزی رسید و برای بار دوم تا 7 سال آتی رئیس جمهوری سوریه شد.
طبق قانون اساسی جدید سوریه که از سال 2012 اجرایی شده است، طول دوره ریاست جمهوری این کشور هفت سال است که تنها یک بار این دوره قابل تمدید است، اما استثنائا بر اساس ماده 55 این قانون، حق نامزدی به بشار اسد که از سال 2000 قدرت را در سوریه در اختیار دارد، برای یک دوره دیگر تمدید شده است.
دومین انتخابات رقابتی ریاست جمهوری سوریه از سال 2011 تاکنون که این کشور علاوه بر توطئه‌های برخی کشورهای غربی و منطقه‌ای با جنایات تروریست‌ها روبرو بوده، روز چهارشنبه ( پنجم خرداد ماه 1400) برگزار شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/250160/جشن-و-پایکوبی-مردم-سوریه-پس-از-پیروزی-اسد-در-انتخابات-ریاست-جمهوری
بستن   چاپ