ایرانیان جهان
روسیه دست دوستی دراز کرد
شنبه 8 خرداد 1400 - 00:53:06
ایرانیان جهان - خبرآنلاین / سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، برای بهبودی روابط کشورش با اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرد.
لاوروف روز جمعه در نشست خبری مشترک با «آن لوگه لوگار» وزیر امور خارجه اسلوونی با اشاره به ریاست دوره ای این کشور بر اتحادیه اروپا از روز اول ماه جولای سال 2021 اظهار داشت: ما به این موضوع توجه کرده و نگرانی عمیق خود در مورد اقدامات بروکسل (اتحادیه اروپا) در مورد نابودی همه ساز و کارهای همکاری را اعلام کردیم.
وی خاطرنشان کرد: ما از این که مواضع اتحادیه اروپا بر اساس حداقل توافق اعضای آن شکل می گیرد و با رویکردهای ضدروسی اقلیت کشورهای این اتحادیه تعیین می شود ابراز تاسف کردیم.
وزیر خارجه روسیه گفت: وزیر خارجه اسلوونی مواضع اتحادیه اروپا در موضوعاتی همچون وضعیت پیرامون الکسی ناوالنی ، مسائل مربوط به مناقشه شرق اوکراین را بازگو کرد. وی افزود: ما همچنین درخصوص موضوع شبه جزیره کریمه، وضعیت پیرامون بلاروس گفت و گو کردیم. در مورد این مسائل توضیحات لازم مبتنی بر حقایق و نه اتهامات بی اساس دادیم.
به گفته لاوروف، وزیر خارجه اسلوونی، اولویت های ریاست دوره ای کشورش بر اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال 2021 را اعلام کرد. وزیر خارجه روسیه بر آمادگی کشورش برای بهبودی روابط با اتحادیه اروپا به شرط حقوق یکسان دو طرف و احترام متقابل و توجه متقابل به منافع دو طرف تاکید کرد.
وی تصریح کرد: ما آماده ایم روابط با اتحادیه اروپا را با توجه به این اصول و نه اقدامات یکجانبه و پیش شرط های طرف اروپایی توسعه دهیم. لاوروف چندی پیش اعلام کرد که چارچوب روابط روسیه و اتحادیه اروپا از بین رفته و بروکسل مسوول وضعیت پیش آمده است. 
روابط روسیه و اتحادیه اروپا از سال 2014 پس از روی کار آمدن دولت غرب گرا در اوکراین پرتنش شده است. اتحادیه اروپا برای مجازات روسیه بخاطر الحاق منطقه کریمه به خاک خود و حمایت از روس تبارها در منطقه دونباس در شرق اوکراین چندین بسته تحریمی در مورد روسیه وضع کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/250236/روسیه-دست-دوستی-دراز-کرد
بستن   چاپ