ایرانیان جهان
سرمقاله جام جم/ کارآمدی نامزدها مهم‌ترین اولویت است
شنبه 8 خرداد 1400 - 05:46:33
ایرانیان جهان - جام جم / « کارآمدی نامزدها مهم‌ترین اولویت است » عنوان سرمقاله روزنامه جام جم نوشته علی حدادی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
بعد از اعلام نظر شورای نگهبان درخصوص نامزدهای احراز صلاحیت شده چند روزی است که شور و هیجان انتخاباتی در بین مردم ایجاد شده و جامعه امیدوار است با مشارکت بالا تحول لازم در عرصه قوه مجریه برای بهبود شرایط زندگی و وضعیت اقتصادی در کشور شکل بگیرد.
در بحث انتخابات شورای نگهبان فصل‌الخطاب است و براساس وظایفی که دارد عمل می‌کند. واقعیت آن است که مردم در شرایط کنونی چندان به اسم و رسم نامزدهای تایید صلاحیت شده یا کسانی که صلاحیت‌شان احراز نشده کاری ندارند. البته ممکن است که برخی خواص در برخی از محافل سخنانی بگویند که چندان مناسب شرایط جامعه نیست و تکرار همان حرف‌هایی باشد که دشمنان ایران و اسلام می‌گویند اما چنین موضعگیری‌هایی در بین مردم چندان مورد توجه قرار نمی‌‌گیرد. آنچه که اصل است و توافق هم براساس آن صورت می‌گیرد این است که نامزدها باید بدانند که مردم ایران تاکنون به بهترین نحو در همه عرصه‌ها از جمله انتخابات حضور فعال داشتند و در هر دوره هم این مشارکت به صورت غرورآفرین بود. مردم ما انتظار دارند که به‌واسطه همین مشارکت بالا دولتی قوی روی کار بیاید که اعتقاد و اعتماد به جوانان داشته باشد و در بخش اقتصادی هم از توانایی، توانمندی و کارایی لازم برخوردار باشد و بتواند در راستای کارآمدسازی نظام دینی به‌واسطه داشتن روحیه انقلابی و جهادی گام بردارد.
با توجه به این انتظار است که مردم توقع دارند دولت آینده نگاه به درون داشته باشد و بتواند نقدینگی را در بخش تولید وارد کنند تا باعث گشایش‌های اقتصادی و معیشتی در سطوح مختلف جامعه شود.
به هر صورت روز انتخابات روز سرنوشت‌سازی است چون مردم می‌خواهند با انتخاب خود در عرصه مدیریت اجرایی کشور تحول ایجاد کنند. طبعا افراد جامعه برای ایجاد چنین تحولی چندان در بند اسم و رسم و حلقه‌های سیاسی نیستند و فقط به آینده کشور فکر می‌کنند. برای آنها اهمیتی ندارد که چه کسی تایید می‌شود و چه کسی از صافی شورای نگهبان رد نمی‌شود. بنابراین امید آن را دارم این بار هم مثل گذشته مردم در انتخابات حضور فعال و گسترده‌ای داشته باشند و بتوانند حماسه دیگری را رقم بزنند. امید به این‌که روز 28 خرداد برگ زرین دیگری در سند افتخار جمهوری اسلامی ثبت شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/250277/سرمقاله-جام-جم--کارآمدی-نامزدها-مهم‌ترین-اولویت-است
بستن   چاپ