ایرانیان جهان
پرداخت 250 میلیارد ریال تسهیلات به بانوان سوزن دوز سیستان و بلوچستان
شنبه 8 خرداد 1400 - 18:27:30
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: این صندوق از سال 97 تا 99، مجموعا 25 میلیارد تومان به بانوان سوزن دوز استان تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ادریس دینارزهی در بازدید از یک کارگاه سوزن دوزی در شهرستان فنوج که با حمایت صندوق کارآفرینی امید و بنیاد برکت رونق گرفته است، افزود: صندوق کارآفرینی امید در چند سال اخیر یکی از حامیان اصلی هنر سوزن دوزی در سیستان و بلوچستان بوده به طوری که از سال 97 تاکنون بیش از 25 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد چهاردرصد را در اختیار بانوان سوزن دوز این استان قرار داده است.
وی اظهار داشت: در این کارگاه بزرگ، سه بانوی کارآفرین سوزن دوز، هر کدام به صورت جداگانه به همراه کارکنان خود، مشغول به فعالیت هستند.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان افزود: هر کدام از این بانوان با دریافت تسهیلات از محل تفاهم نامه این صندوق با بنیاد برکت به میزان 20 تا 40 میلیون تومان، توانستند کار خود را رونق ببخشند و کار را از خانه به کارگاه منتقل کنند.
وی با اشاره به اینکه در این کارگاه علاوه بر دوخت لباس های بومی و سوزن دوزی محلی، دیگر پوشاک بانوان همچون مانتو، پوشاک مدارس، چادر و... هم دوخته می شود، ادامه داد: با توجه به بازار پسندی محصولات این کارگاه، بازار فروش علاوه بر فنوج، در دیگر شهرستان های استان هم برای این بانوان کارافرین فراهم شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان با تاکید بر حمایت ویژه صندوق از هنر سوزن دوزی گفت: هر یک از این کارآفرینان، بین 10 تا 20 کارآموز سوزن دوز هم دارند که می توانند پس از فراگیری کامل این هنر ارزشمند، کار خود را به صورت جداگانه آغاز کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/250424/پرداخت-250-میلیارد-ریال-تسهیلات-به-بانوان-سوزن-دوز-سیستان-و-بلوچستان
بستن   چاپ