ایرانیان جهان
تظاهرات مردم خشمگین برزیل علیه رئیس جمهور این کشور
يکشنبه 9 خرداد 1400 - 08:46:08
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / معترضان به ناکارآمدی دولت ژائیر بولسونارو اقدام به برگزاری تظاهرات در شهر‌های مختلف برزیل کردند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، روز شنبه برای چندمین مرتبه، شهر‌های مختلف برزیل به صحنه برپایی تظاهرات علیه ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور این کشور تبدیل شد.
معترضان خشمگین که به عملکرد «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل اعتراض داشتند با سردادن شعار‌هایی استعفای وی را خواستار بودند.
تظاهر کنندگان سیاست‌های اشتباه رئیس جمهور برزیل را دلیل بروز مشکلات اقتصادی این کشور می‌دانند. معترضان تاکید داشتند بولسونارو با سهل انگاری در زمینه مبارزه با همه گیری کووید 19 سبب شد موج عظیمی از کرونا این کشور را فرا بگیرد و حالا هم در زمینه تامین واکسن به اندازه کافی جدیت به خرج نداده است.
معترضان به نشانه اعتراض آدمک سیاهی از رئیس جمهور برزیل ساخته بودند و او را نماد بدبختی کشورشان معرفی می‌کردند. این تظاهرات در چندین شهر مختلف برزیل برپا شد.
ژائیر بولسونارو که نماینده حزب راستگرای بوده و به ترامپ برزیل شهرت دارد، مخالف اعمال هر گونه محدودیت در کشور به دلیل همه گیری کروناست. سهل انگاری دولت وی در مبارزه با کرونا باعث کشته شدن 460 هزار نفر در برزیل شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/250513/تظاهرات-مردم-خشمگین-برزیل-علیه-رئیس-جمهور-این-کشور
بستن   چاپ