ایرانیان جهان
یک هزار و 900 متقاضی در طرح توسعه مشاغل خانگی قزوین ثبت نام کردند
دوشنبه 10 خرداد 1400 - 18:45:26
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: یک هزار و 900 متقاضی در طرح توسعه مشاغل خانگی استان ثبت نام کرده و تحت آموزش جهاد دانشگاهی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان قزوین،سمانه مولاوردیخانی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: یک هزار و 900 متقاضی در طرح توسعه مشاغل خانگی استان ثبت نام کرده و تحت آموزش جهاد دانشگاهی قرار دارند. سمانه مولاوردیخانی با اشاره به چگونگی اجرای طرح مشاغل خانگی در استان قزوین اظهار کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی از شهریور سال 99 در 31 استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح و نهاد واسط تسهیل گر و توسعه وظایفی را بر عهده دارد و مقرر شد.
وی تصریح کرد : مقرر شده در این طرح بیش از 54 هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی در کل کشور ایجاد شود.
وی افزود: سهم استان قزوین از این تعداد حداقل یک هزار و 500 مورد است که در این زمینه جهاد دانشگاهی از علاقه مندان، کارآفرینان و مشمولان این طرح ثبت نام کرده و تا به امروز یک هزار و 900 نام نویسی کرده اند.
وی گفت: در این زمینه جهاد دانشگاهی براساس گزارشات و مطالعات تحلیلی کمیته علمی این طرح، 10 بسته شغلی انتخاب کرده و شغل هایی مانند خیاطی، فرش دستبافت، چرم دوزی، کفش دوزی، شیرینی سنتی و چهار رشته دانشگاهی در حوزه الکترونیک برای علاقمندان تدارک دیده شده است.
مولاوردیخانی با اشاره به اینکه ارزیابی و توضیحات مقدماتی به تمام مخاطبان ارایه شده است، اضافه کرد: در کنار این موضوع با دستگاه های اجرایی مختلف مانند اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صمت ارتباط گرفته شده و برای اجرای بهتر روند امور بازدیدهای مختلفی هم از واحدهای تولیدی انجام شده است.
وی گفت : برای اجرای بهتر این طرح، استعدادسنجی مخاطبان صورت گرفته و 6 کلاس به صورت عمومی برگزار شده تا بدین وسیله مخاطبان در موضوعات مختلفی از جمله خلاقیت، برند سازی بازاریابی و غیره مهارت های لازم را فرا بگیرند.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین با اشاره به این که به دلیل شرایط کرونا بسیاری از برنامه های آموزشی مربوط به این طرح به صورت مجازی برگزار شده است، گفت: جهاد دانشگاهی کمک می کند تا محصولات تولید شده از سوی افراد متاقضی را از طریق فضای مجازی بازاریابی کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/250881/یک-هزار-و-900-متقاضی-در-طرح-توسعه-مشاغل-خانگی-قزوین-ثبت-نام-کردند
بستن   چاپ