ایرانیان جهان
باکو: 40 نظامی ارمنستانی را مجبور به عقب‌نشینی کردیم
پنجشنبه 13 خرداد 1400 - 06:07:50
ایرانیان جهان - فارس / وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با ادعای تجاوز تعدادی از نظامیان ارمنستانی به مرز این کشور، گفت ارتش جمهوری آذربایجان آنها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد شامگاه سه‌شنبه حدود چهل نظامی ارمنستانی به‌صورت غیرقانونی وارد قلمرو سرزمینی این کشور شدند.
بر اساس این گزارش، در بیانیه مذکور آمده است که ارتش جمهوری آذربایجان نیز با اقدام به‌موقع، نظامیان ارمنستانی را مجبور به عقب‌نشینی کرد.
به نوشته رویترز، دولت ارمنستان هنوز به این خبر واکنش نشان نداده است.
هفته قبل نیز باکو مدعی شده بود که نظامیان ارمنستانی به سمت مواضع این کشور تیراندازی کردند که این ادعا از سوی ایروان قویاََ تکذیب شد.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اما با رد تکذیبیه ایروان، تاکید کرد که در حمله شبانه نظامیان ارمنستانی به مواضع ارتش این کشور در نخجوان حداقل یک سرباز مجروح شده است.
چند ماه بعد از پایان جنگ قره باغ، جدال مرزی اخیر بین باکو و ایروان طی روزهای گذشته باعث تشدید تنشهای مرزی میان دو کشور شده است.
جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/251438/باکو--40-نظامی-ارمنستانی-را-مجبور-به-عقب‌نشینی-کردیم
بستن   چاپ