ایرانیان جهان
نروژ: آمریکا جاسوسی را متوقف کرد
شنبه 15 خرداد 1400 - 2:46:11 AM
ایرانیان جهان - ایرنا / نخست وزیر نروژ در واکنش به افشای همکاری دانمارک با سرویس امنیت آمریکا برای جاسوسی از متحدان اروپایی گفت: ایالات متحده می‌گوید در سال 2014 جاسوسی از متحدان را متوقف کرده است.
به گزارش رویترز، "ارنا سولبرگ" نخست وزیر نروژ روز جمعه تصریح کرد، پس از اعتراض اسلو به جاسوسی ایالات متحده، واشنگتن اطمینان داده است که جاسوسی از متحدان خود را در سال 2014 متوقف کرده است.
سولبرگ افزود: نروژ پس از دریافت گزارشی مبنی بر استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا از واحد اطلاعات خارجی دانمارک برای جاسوسی از مقامات ارشد، سفیر ایالات متحده را احضار کرده است.
نخست وزیر نروژ به خبرگزاری ان تی بی گفت: خوشحالم که آمریکایی ها به وضوح ابراز کردند که در مورد نظارت بر متحدان، عملکرد خود در سال 2014 تغییر دادند و آنها برای درک آنچه اتفاق افتاده است با ما و دیگران همکاری می‌کنند.
نروژ و دانمارک اعضای ناتو متحدان نزدیک ایالات متحده هستند. دانمارک میزبان چندین ایستگاه فرود اصلی برای کابلهای اینترنتی زیر دریا به سوئد، نروژ، آلمان، هلند و انگلیس است.
رسانه‌های اروپایی به تازگی فاش کردند که آمریکا از سرویس مخفی دانمارک برای جاسوسی از سران بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله «آنگلا مرکل» ، صدراعظم آلمان استفاده کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/251712/نروژ--آمریکا-جاسوسی-را-متوقف-کرد
بستن   چاپ