ایرانیان جهان
انفجار مین در قره باغ جمهوری آذربایجان
شنبه 15 خرداد 1400 - 11:22:07
ایرانیان جهان - مهر / انفجار یک مین در بخش کالباجار جمهوری آذربایجان جان دو روزنامه نگار و یک مقام محلی این کشور را گرفت.
به نقل از رویترز، دفتر دادستان کل جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در پی انفجار یک مین ضدِ تانک در بخش کالباجار جمهوری آذربایجان دو روزنامه نگار و یک مقام محلی جان باختند.
به گفته دفتر دادستانی، خودروی حامل فیلمبردار شبکه تلویزیونی «آز تی وی» و همچنین خبرنگار خبرگزاری رسمی آذربایجان در پی برخورد با یک مین ضد تانک منفجر شد که در پی این انفجار، افراد مذکور به همراه یک مقام محلی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.
این حادثه در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان روی داد؛ دو کشور همجواری که طی هفته‌های اخیر یکدیگر را به تعرض به نواحی مرزی متهم کرده و بدین ترتیب، شکنندگی آتش بسی را که سال گذشته پس از شش هفته درگیری خونین میان نیروهای نظامی ارمنستان و ارتش آذربایجان برقرار شد، بیش از پیش نمایان می‌کند.
در پی این انفجار، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان دولت ارمنستان را مقصر این انفجار معرفی و این کشور را به دلیل مین گذاری عامدانه به نقض کنوانسیون‌های ژنو متهم کرد.
مقامات ارمنستان هنوز به اتهام زنی‌های مقامات باکو واکنشی نشان نداده‌اند.
شایان ذکر است، در مناقشه سال گذشته در منطقه قره باغ، نیروهای ارتش آذربایجان نظامیان ارمنستان را از بخش‌های وسیعی که از سال 1990 در داخل و پیرامون منطقه مورد محاصره قره باغ تحت کنترل داشتند، به بیرون راندند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/251736/انفجار-مین-در-قره-باغ-جمهوری-آذربایجان
بستن   چاپ