ایرانیان جهان
رایزنی وزیر خارجه دانمارک با همتای عراقی درباره تقویت همکاری‌
دوشنبه 17 خرداد 1400 - 12:11:49 PM
ایرانیان جهان-

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یِپِ کوفود» وزیر امور خارجه دانمارک صبح امروز (یک‌شنبه - 6 ژوئن)، وارد بغداد شد و با «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، فؤاد حسین در کنفرانس خبری مشترک با همتای دانمارکی گفت: ما درباره روابط دوجانبه میان عراق و دانمارک و دعوت از شرکت‌های آن برای سرمایه‌گذاری در عراق رایزنی کردیم.

وزیر خارجه دانمارک با تاکید بر حمایت از عراق در جنگ با داعش در چارچوب ناتو تصریح کرد: ما درباره تقویت همکاری میان دو کشور گفت‌وگو کردیم. 

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که کوفود علاوه بر دیدار با همتای عراقی با «برهم صالح» رئیس جمهور و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز دیدار خواهد کرد.

پایگاه خبری «شفق» به نقل از یک منبع دیپلماتیک، دیروز از سفر امروز وزیر امور خارجه دانمارک به عراق و رایزنی با مقامات عراقی درباره روابط دوجانبه خبر داده بود.

پیشتر، در دوم خرداد جاری، «ترین برامسن» وزیر دفاع دانمارک به بغداد سفر و با همتای عراقی خود دیدار و درباره تقویت همکاری‌های مشترک با بغداد در زمینه های نظامی گفت‌وگو کرد.

دانمارک از کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش است که از سال 2014 در عراق حضور دارد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/251994/رایزنی-وزیر-خارجه-دانمارک-با-همتای-عراقی-درباره-تقویت-همکاری‌
بستن   چاپ