ایرانیان جهان
توضیح ارتش روسیه درباره آزمایش‌های اتمی غیر انفجاری
سه شنبه 18 خرداد 1400 - 02:53:02
ایرانیان جهان - ایسنا / رئیس بخش دوازدهم وزارت دفاع روسیه در زرادخانه اتمی این کشور اعلام کرد، روسیه به منظور ارزیابی قابلیت اطمینان زرادخانه اتمی داخلی‌اش، آزمایش‌های اتمی غیر انفجاری در سایت آزمایشی در منطقه "نوایا زملیا" واقع در شمال کشور انجام می‌دهد.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال "ایگور کولسنیکف"، رئیس بخش دوازدهم وزارت دفاع روسیه در زرادخانه اتمی این کشور گفت: روسیه از سال 1954 تا 1990 میلادی به طور کلی 132 آزمایش مربوطه در منطقه نوایا زملیا انجام داده است. به خاطر تعیین یک ممنوعیت موقتی درخصوص انجام آزمایش اتمی در سال 1990 میلادی، در سال‌های بعد هیچ آزمایشی در این سایت انجام نشد.
وی خاطرنشان کرد که روسیه در سال 1996 میلادی پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای را امضا و در سال 2000 میلادی آن را تصویب کرد. این پیمان کشورهای امضاکننده را موظف می‌سازد تا تمامی آزمایش‌های اتمی را متوقف کنند.
کولسنیکف گفت: در نتیجه ما در حال حاضر آزمایش‌های اتمی غیر انفجاری انجام می‌دهیم. آزمایش‌های غیرانفجاری برای تایید قابلیت اطمینان زرادخانه اتمی موجود انجام می‌شوند. آمریکا نیز فعالیت‌های مشابهی در نوادا انجام می‌دهد.
براساس پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای، آزمایش‌های غیرانفجاری اتمی تنها نوع آزمایشاتی است که امکان انجام دارند.
داده‌هایی که در نتیجه چنین آزمایش‌هایی به دست می‌آیند، ارزیابی کارآمدی و قابلیت اطمینان زرادخانه مورد آزمایش را ممکن می‌سازد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/252094/توضیح-ارتش-روسیه-درباره-آزمایش‌های-اتمی-غیر-انفجاری
بستن   چاپ