ایرانیان جهان
رسانه‌های عراقی: «قاسم مصلح» با حکم قضایی آزاد شد
چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 12:01:24 AM
ایرانیان جهان - فارس / رسانه‌های عراقی از آزادی «قاسم مصلح» از فرماندهان ارشد سازمان الحشد الشعبی عراق و معروف به دشمن شماره یک داعش در الانبار، با حکم قضایی خبر دادند.
رسانه‌های عراقی از آزادی «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشدالشعبی در استان الانبار عراق که (26 می گذشته - 5 خرداد جاری) از سوی اداره اطلاعات وزارت کشور عراق با همکاری نیروهای آمریکایی دستگیر شده بود، خبر دادند.
پایگاه‌های خبری «بغداد الیوم»، «رووداو»، «شفق»، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» و ...از آزادی فرمانده عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار طبق یک حکم قضایی خبر دادند.
بر اساس این گزارش، در این حکم قضایی اعلام شده که وی به دلیل عدم وجود ادله کافی، از اتهامات وارده تبرئه شده است.
به نوشته این رسانه‌ها، امروز (سه‌شنبه - 8 ژوئن)، مصلح با شماری از فرماندهان الحشد الشعبی در بغداد دیدار خواهد کرد. فرماندهان الحشد الشعبی به صورت رسمی از او استقبال خواهند کرد.
خبرگزاری آناتولی نیز به نقل از یک منبع آگاه در پلیس بغداد با درجه سرگردی که خواست نامش فاش نشود، صحت این اخبار را تایید کرد.اما هنوز هیچ طرف رسمی این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است.
 قاسم مصلح، 13 روز پیش طی یک عملیات هلی‌برن با بالگردهای آمریکایی و با مشارکت نیروهای «احمد ابورغیف» معاون اطلاعات وزارت کشور عراق و رئیس کمیته عالی تحقیق درباره پرونده‌های فساد کلان و جرایم فوق‌العاده، دستگیر شد. اقدامی با جنجال زیادی در عراق همراه شد. تا جایی که علاوه بر انتقاد شماری از رهبران سیاسی و فرماندهان الحشد الشعبی، حتی «جمعه عناد» وزیر دفاع عراق گفت که نحوه بازداشت وی اشتباه بوده و اکنون نیز نوع برخورد با این موضوع و چگونگی حل آن اشتباه است.
وی در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص آزادی او، اعلام کرد که مصلح همچنان در بازداشت فرماندهی عملیات مشترک عراق قرار دارد.
قاسم مصلح از مهمترین فرماندهان الحشد الشعبی عراق در مقابله با تروریست‌های داعش و عملیات علیه مخفی‌گاه‌های آنها در صحرای غربی این کشور است و دشمن شماره یک داعش در الانبار به شمار می‌رود و هدایت فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در الانبار را برعهده داشت.وی بین سالهای 2003 تا 2011 و در ایام اشغال عراق از سوی آمریکا به مدت سه سال و دو ماه در یک زندان انگلیسی در استان بصره زندانی بود.
وی به جلوگیری از ورود غیرقانونی کاروان‌های آمریکایی از خاک سوریه به عراق از طریق مرز الانبار معروف است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/252299/رسانه‌های-عراقی--«قاسم-مصلح»-با-حکم-قضایی-آزاد-شد
بستن   چاپ