ایرانیان جهان
اشتیه: عباس فرمان جدیدی را برای تعیین تاریخ انتخابات صادر می‌کند
چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 00:09:22
ایرانیان جهان - ایسنا / نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی از صدور فرمان جدید توسط رئیس این تشکیلات برای تعیین موعد جدید انتخابات فلسطین به محض موافقت دولت جدید اسرائیل خبر داد.
محمد اشتیه، نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار کرد: دولت تمامی تلاش خود را برای برگزاری انتخابات سراسری فلسطین در موعد مقرر به کار گرفت اما مخالفت رژیم اشغالگر با برگزاری آن در قدس و بازداشت نامزدهای انتخابات در این شهر تشکیلات خودگردان فلسطین را ناگزیر به تعویق انتخابات کرد.
وی افزود: به محض موافقت دولت جدید رژیم اشغالگر با برگزاری انتخابات در قدس، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فرمان جدیدی را برای تعیین موعد جدید انتخابات صادر خواهد کرد.
اشتیه درباره آغاز قریب الوقوع گفت‌وگوهای رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره نیز تاکید کرد: از این گفت‌وگوها انتظار می‌رود که با دستیابی به یک توافق سیاسی و مبارزاتی به اختلافات پایان داده شود و ما به عنوان فلسطینی نباید با اتخاذ تصمیمات انفرادی و یکطرفه به سمت جنگ برویم.
اشتیه در ادامه با اشاره به اینکه تشکیلات خودگردان ماهانه 140 میلیون دلار صرف نوار غزه می‌کند، تأکید کرد که 100٪ حقوق را نیز به طور کامل به بیست و پنج هزار کارمند در غزه پرداخت کرده است.
نخست‌وزیر فلسطین درباره موضع دولت آمریکا در قبال فلسطین نیز گفت: دولت جو بایدن کاملا متفاوت از دولت دونالد ترامپ است و تشکیلات خودگردان از واشنگتن خواسته است که نام فلسطین و تشکیلات خودگردان را از فهرست "تروریسم" حذف کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/252308/اشتیه--عباس-فرمان-جدیدی-را-برای-تعیین-تاریخ-انتخابات-صادر-می‌کند
بستن   چاپ