ایرانیان جهان
اولین سفر یک مقام سعودی به کشور آفریقایی رواندا
چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 00:09:58
ایرانیان جهان - ایرنا / «احمد عبدالعزیز قطان» وزیر دولت عربستان در امور کشورهای آفریقایی از اولین سفر خود به کشور رواندا با هدف تقویت روابط میان دو کشور خبر داد.
به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا وی با انتشار تصویری در صفحه توییتر خود ، نوشت : اکنون به عنوان اولین مقام سعودی به روندا رسیدم و ان شاء الله با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه با هدف تقویت روابط بین دو کشور در همه زمینه ها و نیز تبادل نظردر مورد فرصت های سرمایه گذاری موجود دیدار خواهم کرد.
خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز گزارش داد که قطان با تعدادی از مقامات ارشد نیز دیدار خواهد کرد.
این خبرگزاری افزود: قطان وهیأت همراه در فرودگاه بین المللی «کیگالی» توسط «فیلیپ کارنزی» مدیرکل امور آسیا و اقیانوسیه در وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی رواندا و «جمال مدنی» سفیر متولی حرمین شریفین در جمهوری اوگاندا مورد استقبال قرار گرفتند.
عربستان طی سالهای گذشته تلاش بسیار وسیعی برای نفوذ در کشورهای قاره آفریقا به عمل آورده است معهذا سیاست های تنش زای ریاض در میان کشورهای اسلامی و عربی ، موجب رنجش کشورهای آفریقایی و دست رد آنها به سینه سعودی شده است . 
جمهوری رواندا کشوری است سرسبز، با آب و هوای استوایی که در منطقه دریاچه‌های بزرگ آفریقا و در مرکز آفریقا قرار دارد. پایتخت آن کیگالی است.
جمعیت این کشور حدود 12 میلیون نفر است . 56 درصد از مردم این کشور مسیحی و نزدیک به پنج درصد از مردم هم مسلمانند.
زبان‌های رسمی این کشور، کینیارواندا، فرانسوی و انگلیسی است.
کلمه رواندا در زبان محلی این کشور به معنای سرزمین هزار تپه است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/252310/اولین-سفر-یک-مقام-سعودی-به-کشور-آفریقایی-رواندا
بستن   چاپ