ایرانیان جهان
تلفات سنگین به سربازان افغان همزمان با افزایش خشونت‌ها
چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 00:12:37
ایرانیان جهان - ایسنا / مقام‌های ارشد دولت کابل اعلام کردند، در 24 ساعت گذشته و در نتیجه افزایش حملات از سوی شبه نظامیان طالبان و همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، دست کم 150 سرباز افغان کشته یا زخمی شده‌اند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، درگیری‌ها در 26 ولایت از 34 ولایت افغانستان اکنون به وقوع پیوسته و تلفات به شدت رو به افزایش است.
دولت کابل می‌گوید، درگیری‌ها در مناطق در حالی افزایش یافته است که آمریکا نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کند و قصد دارد تا 11 سپتامبر سال جاری میلادی این خروج را تکمیل کند.
طالبان منطقه شهرک در ولایت غور واقع در غرب افغانستان را روز دوشنبه تصرف کرد و سربازان افغان را مجبور کرده تا به روستاهای همجوار عقب نشینی کنند. همچنین انفجار خودروی بمب گذاری شده در مقر پلیس در منطقه خاص بلخ در ولایت بلخ نیز دست‌کم باعث کشته شدن چهار تن و زخمی شدن 50 غیرنظامی شد.
روز یکشنبه همچنین شبه‌نظامیان طالبان به منطقه قیصر در ولایت فاریاب واقع در شمال افغانستان حمله کرده و ده‌ها نیروی امنیتی را کشتند یا زخمی کردند.
سربازان دولت افغانستان عملیاتی را برای بازپس گیری ولایت نرخ وردک که در چند کیلومتری کابل است انجام دادند.
یکی از مقام‌های ارشد دولت افغانستان که خواست نامش فاش نشود، همچنین گفت: در 24 ساعت گذشته متاسفانه 157 نیروی ارتش کشته یا زخمی شدند.
مذاکرات سیاسی بین دولت کابل و طالبان در حالی متوقف شده است که واشنگتن پس از 20 سال در حال خروج نیروهای خود از افغانستان است.
طالبان و دولت کابل یکدیگر را به انجام اقدامات تحریک آمیز و ناکامی در توقف حملات علیه غیرنظامیان متهم می‌کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/252318/تلفات-سنگین-به-سربازان-افغان-همزمان-با-افزایش-خشونت‌ها
بستن   چاپ