ایرانیان جهان
عضو شورای شهر تهران:
مردم باید در فرآیند تدوین بودجه نظر بدهند
پنجشنبه 20 خرداد 1400 - 08:57:00
ایرانیان جهان - نشست پایش عملکرد و بررسی پروژه های توسعه محلی این منطقه با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه 18 تهران و شورایاری‌های محلات مختلف این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 18 ، نشست پایش عملکرد و بررسی پروژه های توسعه محلی این منطقه با حضور مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، سید محمد فیاض شهردار منطقه 18 تهران و شورایاری‌های محلات مختلف این منطقه برگزار شد.
مردم باید در فرآیند تدوین بودجه نظر بدهند
مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای شورای پنجم برای دوازدهمین بار است که در منطقه 18 حاضر می شوم، گفت: مدت زیادی در این منطقه زندگی کرده‌ام و نسبت به این منطقه تعلق خاطر دارم.
او یاد و خاطره شهدای 15 خرداد را گرامی داشت و افزود: اگر امروز پروژه‌های توسعه محلی را بررسی می کنیم به مدد و الطاف شهیدانی است که همه سرمایه زندگی خود را در اختیار ما قرار دادند.
فراهانی با بیان اینکه آسفالت ریزی در این منطقه، توسعه فضای سبز، توسعه فضاهای فرهنگی، توسعه فضاهای سرای محله و تعریض مناطق در منطقه 18 بیشتر از سایر مناطق بوده است، گفت: تعریض هایی که در منطقه 18 اتفاق افتاده در هیچ منطقه‌ای انجام نشده است.
او همچنین پیگیری توسعه خطوط جنوبی خط 3 مترو و تصویب احداث خطوط 8 و 11 مترو در این منطقه را از جمله طرح‌های توسعه در این منطقه دانست.
وی، بازآفرینی باغ راه حضرت زهرا (س)، تعیین تکلیف خط راه آهن تهران-تبریز که مشکلاتی را ایجاد کرده بود و اکنون قرار است در زیر زمین احداث شود را از دیگر اقدامات در این منطقه عنوان کرد.
فراهانی، همچنین با اشاره به مشکلاتی که در ابتدای شورای چهارم وجود داشت، عنوان کرد: برای مثال سند بودجه شهرداری در گذشته یک سند محرمانه تلقی می شد و وقتی می خواستیم سند بودجه را ببینیم یک ماه طول کشید تا سند بودجه را جمع‌آوری کنند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حتی شهرداران مناطق نیز بودجه شهرداری را در اختیار نداشتند، اظهار داشت: در دوره جاری سند بودجه بر روی سایت شفافیت در معرض دید همگان قرار گرفت.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران فقط به پروژه های بزرگ مقیاس نیاز ندارد، تاکید کرد: البته در دوره گذشته نیز این پروژه ها در شمال شهر تعریف می شد و مناطق شمالی دو یا سه برابر بودجه سایر مناطق، بودجه دریافت می‌کردند که این روال، روال غلطی بود.
وی تاکید کرد که از ابتدایی شورای پنجم تلاش کردیم شکاف مناطق فقیر و غنی را کاهش دهیم و بر این اساس سالانه، حدود 20 درصد اختلاف بین مناطق برخوردار و محروم با سایر مناطق کم شد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در سال 1400 نیز 72 میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار برای پروژه های کوچک مقیاس همه محلات منطقه، بودجه در نظر گرفته شده است.
فراهانی همچنین گفت: شهروندان و نمایندگان آنان که اعضای شورایاری ها هستند باید حق خود را از بودجه مطالبه کنند و نگذارند بودجه در پشت درهای بسته تعیین تکلیف شود.
او در بخش دیگری از سخنان خود، انتخابات را تبلور حاکمیت مردم بر سرنوشت خود دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا تاثیر بیشتری در تعیین سرنوشت خود داشته باشیم.
رعایت توازن در تعریف پروژه های کوچک مقیاس محلی
سید محمد فیاض شهردار منطقه 18 در این نشست با تشکر از مجید فراهانی اظهار داشت: هر زمان در منطقه مشکلی، موضوعی و یا مراسمی بود ایشان در کنار مردم، شهرداری و شورایاری منطقه، حضور داشتند.
او با بیان اینکه هجدهمین شهید گمنام با حضور خیل عظیم مردم در منطقه تشییع شد، گفت: جا دارد به عنوان خادم مردم در منطقه 18 از برگزاری این آیین و حضور دکتر فراهانی نیز تشکر کنم.
فیاض در ادامه، رفع برخی از مشکلات محله را به برکت خون شهدا و حضور شهدا در این منطقه عنوان کرد و افزود: یکی از پروژه‌هایی که در این منطقه به سرانجام رسید پروژه بزرگ راه آهن تهران- تبریز بود که همواره بین شهرداری و راه آهن بر سر این موضوع اختلافاتی وجود داشت و چندین محله در منطقه 18 با این موضوع درگیر بودند که شاهد این هستیم که مسائل بزرگ منطقه در حال رفع شدن هستند.
مدیر شهری منطقه 18 گفت: پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) بعنوان یک شارباغ محوری در پایتخت بر روی مسیر زیر زمینی راه آهن تهران تبریز ساخته شده است و در این پروژه عظیم شهری 22 کوشک به عنوان ایستگاه دوچرخه، موزه مراکز فرهنگی، فضای تجاری، مراکز اختصاصی بانوان و غیره در فضای سبز طراحی شده است.
او با بیان اینکه در سال 96 این منطقه در بین مناطق 22 گانه رتبه 9 در پیشرفت فیزیکی پروژه ها را داشت؛ گفت: خوشبختانه در سال های 97 و 98 و 99 توانستیم به رتبه دوم در بین مناطق 22 گانه شهر تهران دست یابیم.
فیاض با تاکید بر این که امسال نیز منطقه 18 در پهنه الف جا گرفته است، خاطرنشان کرد: این رتبه ها در پی حادثه و اتفاق، به دست نیامده و نشان می‌دهد اراده‌ای برای کار وجود داشته است.
شهردار منطقه 18 تهران با اشاره به اعتبار ریالی منطقه و پروژه‌هایی که در منطقه اجرا شده است، نیز افزود: در سال 99، مبلغ 62 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که 68 پروژه در منطقه با این اعتبار اجرایی شد و توانستیم به رتبه ششم دست یابیم.
او با بیان مقایسه بین عملکرد منطقه 18 و سایر مناطق اظهار داشت: البته برخی مناطق با داشتن 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار و تعداد پروژه های کم، 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و منطقه 18 با 62 میلیارد تومان و تعداد 68 پروژه توانست رتبه 6 را کسب کند.
فیاض ادامه داد: سعی شده است در پروژه های محلات توازن رعایت شود و از 68 پروژه تعریف شده برای سال 99، تعداد 43 پروژه به اتمام رسیده است؛ 12 پروژه در حال اجرا و 6 پروژه نیز اجرا نشده و برخی پروژه ها نیز از طریق اعتبارات سازمان عمران مناطق اجرا شده است.
او با بیان اینکه در سال 1400 نیز 281 میلیارد تومان پروژه در حال اجراست، گفت: همچنین 135 میلیارد تومان پروژه های تمام شده و 16 میلیارد تومان پروژه در دست اجراست که جمع این ارقام، اعتباری حدود 450 میلیارد تومان برای منطقه است.
شهردار منطقه، برای اختصاص این اعتبار به منطقه در شرایط سخت حاضر از جمله تحریم و کرونا، از شهرداری تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران تشکر کرد.
بر اساس این گزارش، در این نشست اعضای شورایاری محلات مختلف منطقه، نسبت به اجرای بسیاری از پروژه ها از جمله پیگیری وضعیت شن چاله های منطقه، رفع سد معبر بلوار الغدیر پس از سالها و ارائه بسته های معیشتی به خانوار نیازمند در محلات مختلف منطقه، از شهرداری و شورای شهر تقدیر کردند.
در ادامه اعضای شورایاری از تکمیل گنبد شهدای گمنام، رفع معضل سرویس های خودرویی شرکت تولید دارو، رفع سد معبر خیابان بیگلو، نوسازی سطل های زباله، ایجاد ورزشگاه در محله صادقیه، ترمیم زمین چمن، تکمیل و مرمت دیوار حائل بازار آهن و پارک ارکیده به عنوان درخواست‌های خود یاد کردند.
همچنین شورایاری های محلات منطقه 18 تهران خواستار تکمیل بوستان مدافع سلامت، افتتاح سرای محله سعید آباد، ایجاد سالن همایش در محله خلیج فارس، رفع کمبود فضای آموزشی در محله نوروز آباد، شدند .

ایرانیان جهان


ایرانیان جهان


ایرانیان جهان



http://www.ilandnews.ir/fa/News/252731/مردم-باید-در-فرآیند-تدوین-بودجه-نظر-بدهند
بستن   چاپ