ایرانیان جهان
ادعای ائتلاف سعودی مبنی بر توقف جنگ در یمن
جمعه 21 خرداد 1400 - 01:31:44
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی در واکنش به انفجار بزرگ در صنعا مدعی شد جنگ در شهر‌های مختلف یمن را برای دستیابی به صلح متوقف کرده است.
ائتلاف به رهبری عربستان سعودی مدعی شد که حملات خود را در نزدیکی صنعا یا هر شهر دیگر یمن متوقف کرده است زیرا می‌خواهد زمینه‌های سیاسی را برای حل و فصل صلح آمیز آماده کند.
به گزارش رویترز، این بیانیه از سوی سخنگوی ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی منتشر شده است. 
برخی رسانه‌ها ساعتی پیش از شنیده شدن صدای انفجار در صنعا، پایتخت یمن خبر داده بودند.
ترکی المالکی، سخنگوی این ائتلاف مدعی شد: اخیرا هیچ عملیات نظامی در حوالی صنعا یا هر شهر دیگر یمن با هدف آماده سازی زمینه‌های سیاسی برای روند صلح انجام نشده است.
این در حالی است که پیش از این مواضع غیرنظامیان در شهر «رحبه» استان مارب هدف حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی- آمریکایی قرار گرفته است. در پی این حملات یک غیرنظامی یمنی به شهادت رسیده و 7 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
منابع نظامی یمن گزارش دادند که طی شبانه‌روز گذشته جنگنده‌های ائتلاف سعودی 104 بار توافق آتش‌بس در استان الحدیده را نقض کرده‌اند.
تجاوز ائتلاف سعودی به یمن اکنون وارد هفتمین سال خود شده و در طول این مدت جنگنده‌های این ائتلاف همواره مواضع غیرنظامی و زیرساخت‌های حیاتی یمن را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/252792/ادعای-ائتلاف-سعودی-مبنی-بر-توقف-جنگ-در-یمن
بستن   چاپ