ایرانیان جهان
احتمال انصراف نخست وزیر مکلف لبنان از تشکیل دولت
يکشنبه 23 خرداد 1400 - 11:29:37
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / روزنامه رای الیوم به نقل از منابع لبنانی اعلام کرد نخست وزیر مکلف لبنان طی سه روز آینده اعلام خواهد کرد قادر به تشکیل دولت نیست.
روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز رسانی می‌شود به نقل از منابع لبنانی اعلام کرد سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان، قصد دارد طی سه روز آینده اعلام کند قادر به تشکیل دولت نیست.
7 ماه پیش سعد حریری به تشکیل کابینه مکلف شد، اما اختلاف‌ها بین او و میشل عون، رئیس جمهور لبنان، مانع از دستیابی به توافقی در این خصوص شد.
دو منبع نزدیک به حریری، که خواستند نامشان فاش نشود، در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری ترکیه افزودند: با توجه به ادامه کارشکنی‌ها در روند ماموریت او از سوی تیم سیاسی وابسته به میشل عون، او قصد دارد اعلام کند قادر به تشکیل کابینه نیست.
به گفته یکی از این دو منبع، حریری قصد داشت به خاطر این موضوع عذرخواهی کند، اما بعد از اینکه شورای عالی شرعی اسلامی در دار الفتوای لبنان، او را تشویق کرد به تلاش برای تشکیل کابینه ادامه دهد، او کمی درنگ کرد.
این منبع هشدار داد عذرخواهی حریری شاید اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور را وخیم کند.
حریری دیروز با شیخ عبداللطیف دریان، مفتی لبنان دیدار و با او در نشست شورای عالی شرعی در دار الفتوای در بیروت حضور یافت. بعد از این دیدار شورای مذکور حمایت خود را از حریری و اختیارات او طبق قانون اساسی، اعلام کرد و از رهبران سیاسی خواست برای تشکیل دولتی با حریری همکاری کنند که لبنان را از اوضاع کنونی نجات می‌دهد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/253264/احتمال-انصراف-نخست-وزیر-مکلف-لبنان-از-تشکیل-دولت
بستن   چاپ