ایرانیان جهان
آغاز طرح مبارزه غیرشیمیایی با آفت درختان کاج
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 19:31:00
ایرانیان جهان - عملیات مبارزه با سوسک های پوستخوار درختان کاج در قالب نصب تله های فرمونی در بوستان های منطقه 19 آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مجید صبوری معاون خدمات شهری و محیط زیست سوسک های پوستخوار را از مهمترین آفت های درختان سوزنی برگ از جمله کاج ها دانست و گفت: با توجه به اینکه وجود این نوع آفت ها باعث ضعف و خشکیدگی بسیاری از درختان می شود، عملیات مبارزه غیر شیمیایی با آن ها به منظور کنترل و جلوگیری از آسیب به درختان سالم در بوستان های محدوده منطقه آغاز شده است.
او درخصوص ضرورت استفاده از این نوع مبارزه علیه سوسک های پوستخوار اظهار کرد: سوسک های پوستخوار و قهوه ای رنگ کاج، دو الی سه میلی متر طول داشته که داخل پوست درخت زندگی می کنند و سم پاشی تنه درختان با سموم مختلف برای از بین بردن آن ها بی تأثیر است.
صبوری افزود: در همین راستا طی بازدیدهای مکرر و میدانی از درختان کاج بوستان ها و قطعات فضای سبز، تله های فرمونی روی درختان کاج بوستان های بهشت، 22 بهمن، یاس، شادی، اسماعیل آباد، باران، بهار، گلستان و شریعتی نصب شد.
معاون شهردار منطقه با بیان اینکه این طرح در قطعات جنگل کاری محدوده نواحی 4 و 5 نیز اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: به منظور تسریع و نظارت دقیق و درست بر اجرای این طرح، کارشناسان فضای سبز نواحی و مرکز مشاوره، آموزش و تحقیقات گل و گیاه طی برنامه ای تحت آموزش قرار گرفتند.
این مسئول در تشریح سایر اقدامات اجرایی برای کنترل و مبارزه با آفات درختان بیان کرد: با آغاز فصل گرما و شیوع آفت های گیاهی مختلف، عملیات دفع آفات درختان بوستان شهدای نعمت آباد براساس دستورالعمل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران و نیز تزریق چسب زئوزران به منظور مبارزه با سوسک چوبخوار درختان نارون این بوستان به اتمام رسید.
همچنین فعالیت روغن پاشی درختان زیتون حاشیه مسیر غربی بزرگراه شهید تندگویان برای مبارزه با آفت پسیل زیتون با هدف پیشگیری از خشکیدگی درختان با رعایت اصول فنی انجام شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/253646/آغاز-طرح-مبارزه-غیرشیمیایی-با-آفت-درختان-کاج
بستن   چاپ