ایرانیان جهان
پایتخت پرتغال قرنطینه می‌شود
شنبه 29 خرداد 1400 - 02:09:43
ایرانیان جهان - تسنیم / دولت پرتغال اعلام کرد که به دلیل افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در لیسبون، پایتخت این کشور و شیوع ویروس جهش یافته هندی این شهر به مدت دو روز و نیم قرنطینه می‌شود.
به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، کشور پرتغال به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان با ویروس جهش یافته هندی محدودیت های جدید را برای پایتخت این کشور اعمال می کند.
شهر لیسبون، پایتخت پرتغال به دلیل افزایش نگران کننده موارد ابتلا با ویروس جهش یافته هندی به مدت دو روز و نیم قرنطینه می شود.
بر اساس اطلاعات دولت از بعد از ظهر جمعه تا صبح دوشنبه حدود 2.8 میلیون سکنه پایتخت پرتغال اجازه دارند تنها در موارد ضروری این شهر را ترک کنند. از خارج این شهر هم تنها در موارد استثنائی مسافران می توانند به این شهر وارد شوند.
شهر لیسبون با حدود 928 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت بیشترین موارد ابتلای روزانه از 19 فوریه را ثبت کرده است. شمار موارد ابتلا به کرونا در این شهر تقریبا حدود 75 درصد همه موارد ابتلا در این کشور را شامل می شود. این در حالی است که در شهر لیسبون تنها 27 درصد همه جمعیت پرتغال زندگی می کنند.
سخنگوی دولت پرتغال اعلام کرده که در لیسبون در حال حاضر ویروس جهش یافته هندی به شدت در حال گسترش است.
وی با اشاره به تصمیم دولت برای قرنطینه شهر لیسبون اعلام کرد: انجام چنین اقداماتی برای ما آسان نیست، اما ما فکر کردیم که این اقدام ضرورت دارد تا وضعیت فعلی لیسبون به کل کشور سرایت نکند.
کشور پرتغال در زمستان در مبارزه با ویروس کرونا موفق بود و به طور موقت در فصل بهار کمترین شمار مبتلایان در اروپا را از آن خود کرد.
شرایط اضطراری کرونایی در این کشور برای مهار کرونا در اول ماه می بعد از پنج ماه و نیم پایان یافت.
اما بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی اروپایی شمار مبتلایان جدید در این کشور در عرض دو هفته به ازای 100 هزار نفر از 55 به 87 افزایش پیدا کرده است.
رئیس جمهور پرتغال پیش از این هر گونه قرنطینه مجدد برای مهار کرونا در کشورش را رد کرده بود. وی شمار بالای مبتلایان را تا زمانی که وضعیت بیمارستان ها شرایط بدی پیدا نکرده توجیهی برای اعمال محدودیت های شدید ندانست.
با این همه نخست وزیر پرتغال موضع محتاطانه تری در این باره اتخاذ کرده و گفته است: هیچ کس نمی تواند این مسئله را تضمین کند که ما ضرورتی برای بازگشت به محدودیت های بیشتر و قرنطینه را نداریم.
بر اساس جدیدترین آمارها در پرتغال از ابتدای شیوع بحران کرونا تا به حال 861628 نفر به کرونا مبتلا شده و 17057 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/254363/پایتخت-پرتغال-قرنطینه-می‌شود
بستن   چاپ