ایرانیان جهان
تشدید سرکوب معترضان در آمریکا قانونی شد
يکشنبه 30 خرداد 1400 - 05:03:03
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / کنگره ایالتی آیووا قانونی در جهت تشدید سرکوب معترضان در برخی از ایالت‌های آمریکا به تصویب رساند.
به گزارش پایگاه خبری هیل، فرماندار ایالت آیووا از تصویب قانونی در برخی ایالت‌های آمریکا خبر داد که بر مبنای آن مجازات‌های سختگیرانه تری علیه معترضان اعمال می‌شود.
«کیم رینولدز» روز جمعه اعلام کرد کنگره ایالتی لایحه مربوط به تشدید جرائم معترضان را به قانون تبدیل کرده است. به استناد این قانون حمایت‌های قانونی از پلیس آمریکا که در جریان اعتراضات درگیر می‌شوند، بیشتر خواهد شد.
فرماندار ایالت آیووا همچنین تاکید کرد کسانیکه دست به آشوب بزنند، متحمل بالاترین قوانین مجازات در کشور خواهند شد. این مقام آمریکایی حفظ آرامش عمومی و امنیت ماموران پلیس را از اولویت‌های مهم عنوان کرد.
جدیدترین نظرسنجی از شهروندان آمریکایی نشان می‌دهد اکثریت آنان از جنبش «جان سیاهان مهم است» حمایت کرده و معتقدند در دستگاه قضایی این کشور برای رنگین‌پوستان جایی وجود ندارد. براساس این نظرسنجی 63 درصد از شهروندان آمریکایی حمایت خود از جنبش «جان سیاهان مهم است» را اعلام کرده و 69 درصد گفته‌اند سیاه پوستان و دیگر اقلیت‌ها جایی در دستگاه عدالت و جزای این کشور نداشته و از آن محروم هستند.
هر ساله ده‌ها آمریکایی قربانی خشونت‌های پلیس این کشور می‌شوند. حال با تصویب این قانون، کشور مدعی آزادی بیان گام دیگری در سرکوب معترضان داخلی برمی دارد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/254478/تشدید-سرکوب-معترضان-در-آمریکا-قانونی-شد
بستن   چاپ