ایرانیان جهان
هیوندای و جنرال موتورز برای تجاری‌سازی خودروی پرنده تلاش می‌کنند
سه شنبه 1 تير 1400 - 07:33:10
ایرانیان جهان - هیوندای و جنرال موتورز درباره‌ی توسعه تاکسی‌ هوایی جدی هستند و قصد دارند تا سال 2030 خودروهای پرنده را به مرحله تجاری‌سازی برسانند و از آن در خدمات حمل‌ونقل هوایی بهره ببرند.

هیوندای و جنرال موتورز اعلام کردند که در حال توسعه «خودروی پرنده» هستند. به گزارش اتوبلاگ ، سخنگوی خودروساز کره جنوبی با ابراز خوش‌بینی گفت احتمال دارد هیوندای سرویس تاکسی هوایی خود را از سال 2025 فعال کند. یکی از مدیران جنرال موتورز گفت ممکن است راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی تا سال 2030 طول بکشد تا از موانع فنی و نظارتی عبور کند و به مرحله‌ی تجاری‌سازی برسد. هواپیماهای برقی بدون آلایندگی عمودپرواز (eVTOL) که مانند هلی‌‌کوپتر از زمین بلند می‌شوند و روی زمین فرود می‌‌آیند و مسافر و محموله‌ را حمل می‌کنند، توسط تعدادی از شرکت‌های تازه تأسیس و همچنین سازندگان هواپیما و خودروسازان در دست توسعه هستند؛ اما راه طولانی برای سودآوری در پیش است. خوزه مونوز ، مدیر عامل جهانی هیوندای، طی مصاحبه‌ای که هفته گذشته در کنفرانس خودروی آینده رویترز منتشر شد، گفت: هیوندای از جدول زمانی خود که قبلاً برای حمل‌ونقل وسایل نقلیه تحرک هوایی در نظر گرفته بود، جلوتر است. ما این بازار را به‌عنوان فرصتی در خور توجه برای رشد می‌بینیم. ما از توسعه این فناوری «بسیار مطمئن» هستیم و احتمالاً این موضوع پیش از سال 2025 اتفاق می‌افتد.

ایرانیان جهان

هیوندای واحدی مجزا برای خودروهای پرنده تأسیس می‌کند آزمایش موفق خودرو پرنده با طراحی جاده‌ای انجام شد
در ماه ژانویه، جنرال موتورز از خودروی مفهومی پرنده کادیلاک رونمایی کرد. مورگان استنلی تخمین زده است که ارزش کل بازار حمل‌ونقل هوایی شهری می‌تواند تا سال 2040 به 1 تریلیون دلار و در سال 2050 به 9 تریلیون دلار برسد. هیوندای که دارای بخش حمل‌ونقل هوایی شهری اختصاص یافته به رهبری جیون شین، مهندس سابق ناسا است، در سال 2019 متعهد شد که تا سال 2025 حدود 1٫5 میلیارد دلار در حمل‌ونقل هوایی شهری سرمایه‌گذاری کند. مونوز می‌گوید: هیوندای امیدوار است که خودروهای پرنده نه‌تنها به مشتریان مسکونی بلکه به حمل‌ونقل محموله‌های تجاری نیز خدمت کنند. هیوندای نمی‌خواهد خودروهای پرنده را به‌عنوان محصولات معمولی همانند خودروهای سواری به مردم عادی بفروشد؛ اما معتقد است که می‌تواند خدمات جانبی این وسایل نقلیه را برای همگان توسعه بدهد. خودرو پرنده ولوسیتی / Volocity
">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان


http://www.ilandnews.ir/fa/News/254915/هیوندای-و-جنرال-موتورز-برای-تجاری‌سازی-خودروی-پرنده-تلاش-می‌کنند
بستن   چاپ