ایرانیان جهان
تاکید لاوروف بر حمایت نظامی مسکو از ونزوئلا
چهارشنبه 2 تير 1400 - 01:54:54
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / لاوروف در دیدار با همتای ونزوئلایی خود، حمایت کامل نظامی مسکو از کاراکاس را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و خورخه آرزا، همتای ونزوئلایی وی، امروز (سه شنبه) در مسکو دیدار و در مورد تقویت روابط دو جانبه و مبارزه با بیماری همه گیری کرونا گفتگو کردند. این دیپلمات‌ها همچنین در مورد مسائل جهانی و منطقه‌ای و همچنین همکاری در سازمان ملل بحث و تبادل نظر کردند.
سرگئی لاوروف، تاکید کرد که مسکو از دولت کاراکاس در بحبوحه بحران سیاسی این کشور که در تلاش برای سرنگونی نیکولاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا ایجاد شد، بطور کامل حمایت می‌کند.
این دو وزیر امور خارجه درباره کمک تسلیحاتی روسیه به ونزوئلا نیز گفتگو کردند.
لاوروف در این باره در کنفرانس خبری گفت: «در حال حاضر، متخصصان روس در ونزوئلا حضور دارند و از انواع مختلف تجهیزات نظامی که قبلا از مسکو به این کشور ارسال شده بود، نگهداری می‌کنند.»
او در ادامه اظهار کرد که کشورش همچنان به ونزوئلا در تقویت توانایی‌های دفاعی خود کمک خواهد کرد.
لاوروف پس از ملاقات با همتای ونزوئلایی خود، گفت: «ارتش ونزوئلا با تسلیحات نظامی روسیه تجهیز شده است. متخصصان ما در آنجا کار می‌کنند؛ و طبق قرارداد به طور منظم اقدامات لازم را برای مراقبت از این تجهیزات انجام می‌دهند.»
وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود: «ما در حال مذاکره برای تهیه دسته‌های جدید از نوع دیگری از سلاح هستیم که مطابق با خواسته‌های دوستان ونزوئلایی مان و بر اساس ارزیابی آن‌ها از نیاز‌های تسلیحاتی و امنیتی هستیم.»
این دو کشور در اوایل سال جاری 12 سند همکاری دوجانبه در زمینه‌های مالی، انرژی و نظامی و همچنین در زمینه‌های بهداشت و درمان و غذا را امضا کردند. همچنین کاراکاس چندین محموله واکسن «اسپوتنیک وی» را از روسیه دریافت کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/255060/تاکید-لاوروف-بر-حمایت-نظامی-مسکو-از-ونزوئلا
بستن   چاپ