ایرانیان جهان
شفافیت و مبارزه با فساد به روایت مدعیان اصلاحات
چهارشنبه 2 تير 1400 - 02:09:01
ایرانیان جهان - کیهان /متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
روزنامه آرمان در مطلبی با اشاره به انتظار مردم از رئیس‌جمهور نوشت:«یکی از بحث‌ها، اف‌ای‌تی‌اف است که به شفافیت کمک می‌کند. مخالفان می‌خواهند شفافیت در کشور نباشد ولی به صراحت بیان نمی‌کنند درحالی که واقعیت این است که از شفافیت می‌ترسند. اگر ریگی در کفش بنده نیست نباید از شفافیت وحشت داشته باشم».
این روزنامه زنجیره‌ای افزود:«یکی از راه‌های مبارزه با فساد ارتباط با جهان است. تا با دنیا ارتباط نداشته باشیم، نمی‌توانیم با فساد مبارزه کنیم. مثلا بانک‌ها در سطح جهانی با بانک‌های دنیا مرتبط شود تا دست افراد آلوده و مشت افراد تبهکار باز شود».
طیف مدعی اصلاحات یدطولایی در حمایت از مدیران نجومی‌بگیر و مفسدان دانه‌درشت اقتصادی و جاسوسان دوتابعیتی دارد. بر همین اساس بخش قابل توجهی از این طیف با مسائلی همچون مبارزه با فساد و شفافیت کاملا بیگانه هستند.
کارشناسان تاکید کرده‌اند که اف‌ای‌تی‌اف به هیچ عنوان در پی مبارزه با پولشویی و تروریسم نیست. چرا که اعضای اصلی این سازمان یعنی آمریکا و اروپا رکورددار پولشویی در جهان بوده و 70 درصد پولشویی در این کشورها انجام می‌شود. اف‌‌ای‌تی‌اف در مبارزه با تروریسم نیز کارنامه سیاهی از خود به جای گذاشته است. تنها در یک قلم، پاریس هم محل استقرار اف‌ای‌تی‌اف است و هم میزبان گروهک تروریستی و جنایتکار منافقین. راه مبارزه با فساد، کنار زدن مدیران اشرافی و اعتماد به جوانان نخبه و انقلابی است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/255136/شفافیت-و-مبارزه-با-فساد-به-روایت-مدعیان-اصلاحات
بستن   چاپ