ایرانیان جهان
اسرائیل 800 هزار دوز واکسن کرونا را معدوم می‌کند
چهارشنبه 9 تير 1400 - 03:33:55
ایرانیان جهان - ایسنا / یک شبکه عبری زبان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی قصد دارد 800 هزار دوز واکسن کرونا را در صورت پیدا نکردن مشتری برای فروش تا دو هفته آینده معدوم کند.
شبکه عبری زبان کان اعلام کرد: در حال حاضر در انبارهای وزارت بهداشت اسرائیل یک میلیون و 400 هزار دوز واکسنی وجود دارد که تاریخ مصرفشان آخر ماه آتی میلادی به پایان می‌رسد.
قرار است طبق طرحی که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تدوین کرده، تا نهم ژوئیه آتی 300 هزار کودک با 600 هزار دوز واکسن واکسینه شوند که این یعنی 800 هزار دوز واکسن مازاد وجود دارد.
وزارت بهداشت این رژیم برای جلوگیری از بلااستفاده ماندن واکسن‌های اضافی تلاش می‌کند با برخی کشورها که در این زمینه کمبود دارد، مذاکره کند، در واقع این رژیم تلاش دارد یا واکسن‌ها را به این کشورها بفروشد و یا اینکه آنها را در اختیارشان قرار دهد و در مقابل در تاریخ دیگری واکسن‌های شرکت فایزر را دریافت کند.
تشکیلات خودگردان فلسطین چندی پیش از لغو قرارداد خرید حدود یک میلیون دوز واکسن از اسرائیل به دلیل اینکه تاریخ مصرف آنها رو به اتمام بود، خبر داد؛ واکسن‌هایی که بعدا رژیم صهیونیستی مدعی شد سالم بودند.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که 90 هزار دوز واکسن فایزری که تاریخ مصرف آنها رو به اتمام بودند، به اسرائیل بازگردانده شدند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/256642/اسرائیل-800-هزار-دوز-واکسن-کرونا-را-معدوم-می‌کند
بستن   چاپ